Avatar billede xtremer Nybegynder
22. september 2002 - 12:16 Der er 5 kommentarer

Åbne program fra html skrivebord

Hej eksperter!

Jeg er ved at lave et html skrivebord (os: win2000) med link billeder til mine programmer.

I denne forbindelse skal der laves links som kan åbne mine programmer eks. Photoshop osv via links fra mit skrivebord. Altså programmer som ligger på min computer.

Hvordan gør man det? Har prøvet med et almindelig html link men den vil bare downloade programmet !

På forhånd tak
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. september 2002 - 12:18 #1
<a href="c:/windows/NOTEPAD.EXE">åben notepad du</a>
Avatar billede xtremer Nybegynder
22. september 2002 - 12:36 #2
Virker ikke vil bare downloade filen :-(

<a href="C:\Programmer\Adobe\Photoshop 7.0\Photoshop.exe">Photoshop</a>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. september 2002 - 12:38 #3
Du skal vælge at åbne filen.
Avatar billede xtremer Nybegynder
22. september 2002 - 12:44 #4
Jep....I know. Men programmet skal åbnes med det samme, eller er det jo ikke en genvej men en omvej :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. september 2002 - 12:45 #5
Det er for sikkerhedens skyld. Forestil dig at du lagde en .exe fil ud på internettet og folk installerede en virus ved at klikke på et link. Den går ikke :)

/Nikolaj