Avatar billede ingenting Nybegynder
21. september 2002 - 22:27 Der er 7 kommentarer og
9 løsninger

Bedste firewall

Jeg leder efter den bedste firewall. Jeg har en kabelforbindelse til nettet, som står på 24/7, så derfor er jeg brug for en god og stabil firewall.

Jeg har snart prøvet en del, såsom Zonealarm, Outpost, Sygate osv. men der har været problemer med dem alle, da jeg køre Win XP, og de crasher alle XP, så jeg skal bruge den bedste firewall og en som køre fint under XP.

Hvad mener I er den bedste, og meget gerne begrunde jeres svar?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
21. september 2002 - 22:28 #1
har selv zonealarm pro og den crasher ikke xp, den kører perfekt.
der er en gratis version på www.zonelabs.com
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. september 2002 - 22:33 #2
Zonealarm, fordi http://grc.com/lt/scoreboard.htm

Brug grc.com leaktest (http://grc.com/lt/leaktest.htm) og shieldsup (https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2) til at teste din firewall med.
Avatar billede ingenting Nybegynder
21. september 2002 - 22:43 #3
Dette er et udpluk fra min fejllog:

21. september 2002 True Vector Engine Ingen

En søgning på google, viste at det er Zonealarm, og at jeg bestemt ikke er den først som har dette problem!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. september 2002 - 22:58 #4
IKKE zonealarm og tiny. Disse to firewalls er teknisk lige så gode som de fleste andre, men de er meget brugt og derfor er det selvfølgelig dem hackerne koncentrere sig mest om og dermed giver de dårligst sikkerhed.

Hvis du vil have en god firewall kommer du selvfølgelig til at betale lidt, man får normalt det man betaler for, når noget er gratis, er det fordi der ikke kan tjenes penge på det.
Jeg vil anbefale dig at kikke på "Den personlige Firewall" fra callisoft (www.callisoft.dk). Den er dansk og betjener sig af en andreledes teknoligi end de fleste andre. Den implementeres som en service til dit styresystem. Dette betyder at den fylder meget lidt, ikke tager ret mange ressourcer fra dit system, og giver bedre sikkerhed end en firewall der implementeres som en applikation på dit system.

Hvis du vil have bedre sikkerhed en den personlige firewall, skal du kikke på en boks. F.eks. zywall eller en af de små cisco SOHO boxe.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2002 - 23:31 #5
Jeg har en Zyxel Zywall 1 og den kører perfekt. Det er en hardware-firewall og prisen en ca. 2.000,-. den kan osse fungere som hub/switch, da der er 4 udgange på den, hvis man har mere end 1 maskine der hjemme.
Avatar billede prodic Mester
21. september 2002 - 23:40 #6
ingenting->Hvis du af installeret og afinstalleret Zonealarm forkert(det vil sige at ikke ALT er fjernet), så melder den om den type fejl.
Der findes en guide på zonelabs.com til hvordan du helt kan fjerne Zonealarm, det er lidt omstændeligt men kan lade sig gøre.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
22. september 2002 - 02:52 #7
Mine egne erfaringer er at netop tiny firewall 2(gratis) eller 3(betaling) er meget effektive. Tiny kører også som en service, og har 2 sammenhængende lag, som gør at den er meget svær at komme igennem.

Tiny er væsentlig bedre(en helt anden klasse) end ZoneAlarm.

Hvis du har haft problemer med tiny, så skyldes det nok at den er sværere at sætte op så den yder optimal beskyttelse.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
22. september 2002 - 23:23 #8
Jeg vil helt klar give Zombie55 ret, ZyWall 1 er en god firewall, og den er nem at sætte op.
Avatar billede ingenting Nybegynder
24. september 2002 - 17:03 #9
Findes der ikke et program, som automatisk kan gå ind og fjerne alle ting i registreringsdatabasen, som tilhører programmer og andet som ikke findes på ens computer mere, altså alle referencer til og fra disse programmer? Jeg har prøvet regClean, men den fjerner ikke disse?
Avatar billede qualicase Nybegynder
25. september 2002 - 09:57 #10
Hmmm jeg syntes nu Norton security er god..! Den blocker stort set alt og er rimelig nem at bruge...
Avatar billede cbnimann Nybegynder
25. september 2002 - 18:46 #11
Prøve Smoothwall det er en der er gratis og den skal bruge en gamle pc
ca 100 til 200 mhz, bruger den selv på en netexpress og det virker bare
se her www.smoothwall.org
Avatar billede bongobride Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:26 #12
Hmmmm... Hvis firewalls er dårlige fordi de er kendte, så må den fra norton da være elendig, og ekstrem let at komme igennem
Avatar billede qualicase Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:06 #13
Nå nå jeg troede der var noget der hed opdateringer....
Avatar billede thebadjojo Nybegynder
08. oktober 2002 - 12:39 #14
jag tycker den bestä är outpost och den fungerar bra i xp
Avatar billede the_magician Nybegynder
01. november 2002 - 22:28 #15
Spørgsmålet er ikke hvilekn firewall der er bedst, for de er alle stort set lige gode, men spørgsmålet er hvilken firewall der er mest fleksibel.

En hardware-firewall giver helt sikkert optimal beskyttelse, men den er sværest at konfigurere så den giver den ønskede beskyttelse.
Software-firewalls er derimod lettere at konfigurere, men der er også større mulighed for at dumme sig når man gør dette.

Lige meget hvilken type du vælger at bruge så kan en ordentlig hacker sagtens bryde igennem dit forsvar, hvis han virkeligt vil. Så lige meget hvilekn form for beskyttelse du vælger kan du aldrig føle dig 100% sikker.

Personligt har jeg en SOEKRIS (hardware) firewall stående og på min egen pc har jeg Zonealarm Pro installeret. Routeren er den første som enhver introuder møder, den sender ham enten videre ad port 80 til webserveren eller port 25 til mailserveren. Alt andet sendes til SOEKRISen. jeg kan så ikke huske præcist hvor, hvad og hvordan det er med den, men den tager stort set alt det ubehagelige som jeg ikke vil have ind. På min egen comp. har jeg Zonealarm, som holder øje med hvilke programmer der går på nettet, både op og ned. Det er nemlig det som man skal bruge software-firewalls mest til (eller det er det de er bedst til !)
På den måde kan jeg sove roligt (sådan nogenlunde da) om natten og være ret sikker på at der ikke er nogle programmer der går på internetttet uden at jeg ved af det. P+å den  måde slipper jeg også for evt. backdoors som ringer op til langbortistan.

jeg tror jeg fik elimineret alle stave/slå-fejlne, men jeg er ikke sikker...
Avatar billede ingenting Nybegynder
05. december 2002 - 17:38 #16
Undskyld den lange svartid. Jeg har i mellemtiden anskaffet mig en kanon firewall ved navn Outpost fra firmaet www.agnitum.com. Den kører perfekt, og alle de steder hvor jeg har testet den, har den opdaget alt. I får alle point.