Avatar billede morw Nybegynder
21. september 2002 - 17:02 Der er 9 kommentarer

Deling af mappe mellem 2 W2K maskiner

Hej

Jeg har et netværk hvor jeg har min blærbar og min desktop.

På min bærbar har jeg delt en mappe og sat adgang til en bruger der hedder morten.

På min desktop kan jeg ikke komme ind på  den delte mappe, Den siger blot adgang nægtet i stedet fro at sprøge om kode?

Hvis jeg så højreklikker kan jeg map'e drevet og angive anden bruger, men så får jeg en fejl.

Først siger den jeg skal disconnecte andre shares, men der er ikke andre.

Derefter siger den at credentials angivet konflikter med eksisterende sæt af credentials. Hvad hulen er  credentials?
Avatar billede Jman Praktikant
21. september 2002 - 17:05 #1
prøv i dit share at angive at der må være 2 brugere på, på samme tid
Avatar billede morw Nybegynder
21. september 2002 - 17:21 #2
Det virkede ikke
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. september 2002 - 23:17 #3
Sidder din stationære i netværket og er indmeldt i et domæne?
Er din bærbar med i det domæne?
Avatar billede morw Nybegynder
22. september 2002 - 09:37 #4
De er ikke med i et domæne, men de er i samme wrorkgroup
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2002 - 10:51 #5
Har du oprettet en bruger på begge maskiner, som svare til den bruger du logger på med, på den anden maskine?

Altså.

Du logger på den bærbare med brugernavn "morw" med password "123" - så skal du oprette en bruger på den stationære, med navnet "morw" og password "123".
Avatar billede morw Nybegynder
22. september 2002 - 10:59 #6
Hvis jeg bruger samme bruger er det intet problem. Men jeg vil have at andre på netværket skal kunne logge på med et bestemt brugernavn og kode.
Avatar billede fusp Nybegynder
28. september 2002 - 16:57 #7
Hvis det er en undermappe du vil give adgang til, så skal du også give adgang til de ovenstående mapper, for at det virker.
Avatar billede morw Nybegynder
28. september 2002 - 18:14 #8
Det var en mappe direkte under c drevet
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
05. marts 2003 - 19:39 #9
Prøv evt.:

\\C$