Avatar billede cost Nybegynder
21. september 2002 - 17:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer går umotiveret kold HJÆLP!!!

Hejsa…
Har lige et lille problem med en computer

AMD duron, med MSI bundkort, seagate 20 gb hd, asus grafik

Computeren har kørt uden problemer i 16 måneder

Det startede for et par uger siden hvor computeren totalt umotiveret gik i sort, den kørte stadig, men skærmen gik i sort, det var ikke muligt at komme i kontakt med tastatur samt cd-drev hvor læselampen lyser konstant.

Da jeg prøvede at genstarte blev den i samme tilstand, den ville altså ikke engang gå i gang med selftest i BIOS. så ventede nogle minutter og kunne derefter starte igen, herefter optrådte fejlen konstant så det ikke en gang var muligt at starte windows før den gik ned igen.

Tænkte at det sikkert havde noget med varme at gøre, så prøvede bagefter at gå ind i bios, hvilket også lykkedes, cpu var ikke på mere end 20-30 grader så det var jo ok, så det kunne også være grafikkortet, dette har jeg så prøvet at skifte med et andet, uden held.. computeren går stadig helt umotiveret ned.

Lige i øjeblikket virker den så godt at den kan boote windows og det er muligt at skrive dette her dokument, den kan køre fint, men vi har prøvet bare at lade den stå i windows, og pludselig går den bare i sort som beskrevet ovenfor.

Nu kan vi efter den er gået i sort godt starte den igen med det samme, dog skal vi lige slukket på strømforsyningen

Har tænkt på om det kunne være en fejl på bundkort eller rammen, men hvis det var ram skulle der så bare ikke komme en blå skærm, det er jo også underligt at den selv går ned under bios opsætningen, har prøvet at køre den store bios startup test og der er ingen problemer.

Hvad kan dette skyldes, håber nogle kan hjælpe
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
21. september 2002 - 22:32 #1
kunne måske være det cd-drev der lyste så umotiveret, prøv at afmontere strøm stikket til den og også IDE kablet og se om det løser problemet
Avatar billede halifax Nybegynder
22. september 2002 - 02:19 #2
Strømforsyning er blevet ustabil?? Kunne være grund til at grafikkort "dør" = sort skærm.
Avatar billede anoukim Nybegynder
22. september 2002 - 11:59 #3
lytter...
Avatar billede dexter_dk Nybegynder
22. september 2002 - 14:30 #4
jeg ville gætte på en løs forbindelse somewhere ved HD'en eller strømforsyninen
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. november 2002 - 11:12 #5
lukkes der snart
Avatar billede cost Nybegynder
20. januar 2003 - 13:43 #6
Problemet løste sig selv