Avatar billede dexter_dk Nybegynder
21. september 2002 - 15:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

kritik

Jeg kunne godt tænke mig lidt positiv eller negativ kritik på http://www.cvk.dexter-web.dk, da jeg skal jeg bruge den til at søge praktikplads. Det er bare forsiden der skal bedømmes, så jeg ved hvad der skal ændres.

Jeg kan ikke bruge ligegyldige kommentarer som "den er grim" og "jeg kunne lave den meget bedre selv", giv mig lidt feedback, hvor du fortæller din ærlige mening og forslag til ændringer. Tak
Avatar billede nicofrench Nybegynder
21. september 2002 - 15:36 #1
Det er meget ordinært, og ikke særligt opfindsomt...
Dog er den nydelig nok.

personligt syntes jeg at farverne ikke spiller godt sammen. det er specielt den lyse-grønne..

Det er synd at tekst-feltet har samme farve som menuen.. det gør menuen mere anonym, i forhold til dens funktion..

Lidt mere grafik ville nok gøre siden godt. samt mere margin omkring din tekster.

Ellers er den nem at finde rundt i, altså overskuelig - det er også en af de vigtigste ting.
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. september 2002 - 15:44 #2
Du får lidt feedback :)
Er enig med den anden om at den er ikke særlig opfindsom.
Det er den normale med top logo venstre menu og ikke særlig meget grafik.
Dit logo er meget tamt  bare en tekst.
Selve menuen med farvede tabeller er også lidt kedeligt.
Næste skridt er vel lidt grafik  måske xhtml og ren css.
Kan se du går på digital media    held og lykke med det  gik i aalborg  4 fra mit hold fik lærer plads :(  så chancerne er meget lave  men sug til dig hvis du har nogle dygtige lærer  man kan lærer ufatteligt meget :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. september 2002 - 15:54 #3
logobilledet og 'Kenneth Petersen' overskriften stå underligt skævt for hinanden, billedet forneden og overskriften ved siden af foroven.

til formålet er det en fin ide at tage dine validerings-certifikater med. Det viser du ved der er forskel.

hvis det er en designplads du søger skal du nok stræbe efter noget mere nyskabende og kreativt. ellers ville jeg kalde den fin, omend lidt kedelig. Det er en meget stor klods tæt tekst du har der. ( det kan måske virke lidt fornærmende at du forklarer valideringen, det ved de nok i forvejen :-)

jeg ved ikke 'digital media' specifikt står for, men du skal som sagt ikke regne med at score en 'grafisk design'-plads på siden. Det teksniske design er til gengæld solidt og overbevisende (bortset fra den skæve top)

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. september 2002 - 15:58 #4
kikkede lige på sourcen:

Bvadr! der mangler orden, struktur og indrykninger. Det bør du gøre noget ved.
Avatar billede dkscripts Nybegynder
21. september 2002 - 15:58 #5
Jeg snyes faktisk at du er sluppet rigtig godt fra det med dine farver, de passer godt sammen og det er ikke mange steder du ser et websted i grønne farver =)

Dit website er stilren og enkel .....vilket jeg sætter stor pris på når jeg besøger et websted. Dog kunne det være fedt hvis du havde bare en ting til at bryde det lidt, en flash banner eller noget andet fansi´ ! Et billede udover din top banner kunne også være nice .....

Mvh Jakob http://dkscripts.tk
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. september 2002 - 16:01 #6
blev dette virkelig godtaget af validatoren?
    </table>
    <!-- afstand -->
    <td>&nbsp;</td>
der mangler en </td> efter tabellen.
Avatar billede dexter_dk Nybegynder
21. september 2002 - 17:20 #7
jakoba, det svar du gav var ok, men var det liiige nødvendigt med alt det andet. Jeg kan seriøst ikke bruge det til noget når du sviner min kode til på den måde.

Til de andre som har svaret vil jeg sige mange tak, jeg har fundet de råd jeg har brug for. :)
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
21. september 2002 - 17:28 #8
Jeg vil også gerne lige komme med en kommentart

Farverne på siden holder absolut, med undtagelse af den blå farve den bør fjernes

Logoet er til skrot, den bryder jeg mig ikke om.

Der mangler grafik på siden.

Der mangler en bedre opdelig af din menu istedet for bare at skrive med fed så bør overskrifterne laves i grafik.

Du bør fjerne understregningen på din mouse over i menuen.

Dit top banner holder ikke det er for tamt

Kort og godt GRAFIK GRAFIK GRAFIK mangler din side

Det kan godt være at man mener det er rigtig sejt at kunne programere i notepad men hvis man ikke kan få et bedre resultat ud af det i sidste ende så vil jeg heller lave det i Frotpage. Det der får man ingen praktikplads  på ( Er jeg hård nu ;.)  ?)

Så læg noget mere grafisk arbejde i det det er næsten altid her en flot hjemmeside skiller sig ud fra en kedelig og ordinær side og det er din i øjeblikket.
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. september 2002 - 17:29 #9
Tjae, det er da sådan noget jeg ville kikke efter hvis jeg skulle vælge mellem flere ansøgere, ordenssans, grundighed, etc.
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
21. september 2002 - 17:30 #10
Hov jeg syntes i lukker lige hurtig nok hvorfor lader du den ikke stå i mindste 24 timer inden du lukker der er da sikkert mange andre der også gerne vil have chancen for at komme med forslag til forbedringer
Avatar billede dexter_dk Nybegynder
21. september 2002 - 21:30 #11
webdogs, fordi jeg ved hvad der mangler og er i fuld gang med at forbedre. De svar jeg har nu er rigeligt lige nu. Laver bare et nyt spørgsmål hvis jeg lyster. Og det til det med frontpage, jeg syns ikke det er sejere at lave det i notepad, jeg syns det er nemmere. Svært at forklare, men det er min mening.