Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. september 2002 - 13:40 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Javascript editor

Hejsa

Er der nogen der har en god WYSIWYG editor ??

Skal bla kunne:
Tabeller
Links
Indlejrede billeder.
Forskellige skrifttyper, fed, kursiv skriftsørrelser osv.

Jeg skal (selvfølgeligt) bruge den på en website så det må godt være simpelt at implementere den i noget asp.

//akj
Avatar billede asuz.dk Nybegynder
21. september 2002 - 13:42 #1
Det er simpelt.....
Få dig en programør... Jeg er ledig, hvis du er intresseret ?
Mvh Cryphal
Avatar billede keysersoze Guru
21. september 2002 - 13:51 #3
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. september 2002 - 13:54 #4
Den fra html.dk bruger active-x.. ikke så fedt.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. september 2002 - 14:46 #5
Jeg er IKKE interesseret i en activex editor
Andre forslag ??

//akj
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. september 2002 - 18:28 #6
Den af phoenixv's er da udmærket eller hvad?
At tilføje en indsæt tabel funktion er da ikke så svært. Og kan du ikke lide udseendet kan du jo bare lave dine egne knapper osv.

Jeg går ikke ud fra at han har noget imod det når han poster den ofte herinde, men du kan da spørge ham engang.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2002 - 12:44 #7
Du må meget gerne hente den, hvis du vil.
Jeg må også lige henvise til denne lidt simplere version:
www.friserverplads.dk/phoenixv/mini_wysiwyg.html

Mht. at lave tabeller, hvordan havde du så forestillet dig, at brugeren skulle kunne lave dem? Det kan sagtens fikses, jeg skal bare lige have nogle instruktioner!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
23. september 2002 - 07:03 #8
Den editor phoenixv har lavet er jeg bestemt ikke afvisende overfor.
Jeg vil bare lige se om der er andre forslag.

En tabelfuntion kunne være som på keysersoze's eksempel. Det er en meget fin editor som jeg har brugt, men når det er en active X den bruger sætter det jo i sagens natur sin begrænsning på visse browsere og os'er.

Denne tabelfunktion er udemærket. http://www.html.dk/artikler/00030/SAMPLES/Web/WebApp/builded.htm

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
23. september 2002 - 07:48 #9
Jeg fandt denne som jeg nok vil bruge:
http://www.asp101.com/articles/darren/wysiwyg/default.asp

Phoenixv >> den har den tabelfunktion jeg efterlyser, måske kan du få lidt inputs derfra.

Vil I lægge et svar ??

//akj
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 15:42 #10
Selvfølgelig.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 11:47 #11
Skal jeg lægge en tabelfunktion ind i mit eksempel? Eller klarer du dig uden?
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. september 2002 - 12:08 #12
phoenix >> kan jeg lokke dig til at sende scriptet til mig - som flygtning fra dk har man ikke adgang til friserverplads :(

Mail -> lars.jensen@ljweb.com
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 12:11 #13
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 12:11 #14
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. september 2002 - 12:29 #15
tak :) dog indeholder scriptet de samme problemer som 99% andre og kan derfor ikke anvendes... Jeg arbejder videre med min egen model
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2002 - 11:42 #16
Hvilken fejl? Den, at IE selv vil bestemme over html'et?
Avatar billede limemedia Nybegynder
29. september 2002 - 11:46 #17
jeps... men har desværre fundet ud af at det ikke kán undgås (m$ sux), og har implementeret en række regexp på min egen for at undgå problemet.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. september 2002 - 12:12 #18
ljweb>>Kig evt her http://peterelkjaer.dk/xhtml/xhtmleditor.asp (gå i html mode og tryk på "gem" for at se ændringerne)
Avatar billede limemedia Nybegynder
29. september 2002 - 12:29 #19
pelkjaer >> en af de ting jeg ikke kan acceptere selv i designview er
<P>sss</P>

Min interne har rettet dette, således der indsættes udelukkende et <br> istedet. Længere nåede jeg ikke med testen :|