Avatar billede maikenvl Nybegynder
21. september 2002 - 10:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ændre til dansk tastatur

Jeg har installeret RedHat på min bærbare (Toshiba satelite pro 4600) - men jeg kan ikke få den til at fatte at jeg kører med dansk tastatur. Under installationen virker testen af tastaturet, men når jeg bruger systemet bagefter virker det ikke. Jeg har forsøgt opdatering (med brug af installerings-cd-erne) ca. 50 gange. Jeg kan godt få dansk tastatur under xwin - men ellers ikke - HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede dank Nybegynder
21. september 2002 - 10:40 #1
Det lyder meget mærkeligt. Dvs at hvis du åbne f.eks.

kde/Gnome så er der DK tast. Men hvis du åbner en konsol så er der ikke? Eller har jeg misforstået?
Avatar billede maikenvl Nybegynder
21. september 2002 - 15:56 #2
yep - jeg har ændret tastatur under Gnome - og hvis jeg f.eks anvender et skriveprogram under xwin er tasterne ok - men lige så snart jeg går ud af xwin er jeg tilbage til engelsk tastatur ;o(
Avatar billede easytouch Nybegynder
22. september 2002 - 01:54 #3
Gå i Konsollen og skriv setup, her inde vælger du så keyboard configuration, og til slut vælger du dk-latin1. tryk ok  efterfulgt af quit. og genstart din computer...så skulle den gerne være der
Avatar billede maikenvl Nybegynder
22. september 2002 - 09:40 #4
så mange timer - og så er det bare så simpelt - du er en gud ;o)