Avatar billede tonny_fin Nybegynder
20. september 2002 - 21:39 Der er 14 kommentarer

ASUS P4S8X

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et MB ASUS P4S8X, jeg har 2 HD sat som master på hvert sit IDE stik, og en DVD og en Plextor brænder på de sekundære Ideèr.

Jeg har endvidere anskaffet en (= GB HD der skal sættes op på Pri_ATA133.
Bundkortet finder min HD, den har sat arrayet op til 80Gb, jeg har formateret harddisken, men når jeg starter min PC op (den booter på c: på min primære master), kan jeg ikke se den HD der sidder på Pri:ATA133
Er der nogen der har ideer????????????????
Jeg har ikke noget siddende på SATA stikkene, og kun èn HD på raid controleren
Avatar billede ela Nybegynder
20. september 2002 - 21:43 #1
har du vendt stikkene rigtigt? I nogle computere kan man vende stikkene forkert.
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
20. september 2002 - 21:47 #2
Ja der er jeg rimelig sikker på, da jeg jo kan se HDèn når jeg booter, der har jeg været inde forbi FastBuild Utility for at sætte den op, men når XP er startet op, kan jeg ikke se den.
Avatar billede human Nybegynder
20. september 2002 - 21:47 #3
fatter brikker af den forklaring der...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. september 2002 - 21:53 #4
køre du RAID?
hvis du køre stripng (samle flere HDD'er til en), så vil windows kun se EEN HDD
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. september 2002 - 21:57 #5
har jeg forstået dette rigtigt

Primay Master => HDD1
Primayr Slave => DVD

Secondary Master => HDD2
Secondary Slave => CD-RW

RAID => HDD3
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
20. september 2002 - 21:57 #6
Ja den bliver sat op til ID 1*, string 1+0 , men jeg kan slet ikke se HDèn, når maskinen er startet op
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. september 2002 - 22:00 #7
øhh.. RAID controlere skal bruge MINDST 2 HDD'er for at køre RAID

så forklar lige lidt bedre hvordan det er sat op.. da du kun har EEN raid controlere på det MB, hvor der sidder een HDD (HDD3)

er det HDD3 den ikke vil finde?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. september 2002 - 22:04 #8
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4s8x/specification.htm
"Support RAID 0 or RAID 1 through one ATA133 and/or two serial ATA connectors"

RAID 1+0 understøttes ikke at bundkortet..
har du en anden RAID controler i?
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
20. september 2002 - 22:05 #9
If. min manual står der, "The PRI_ATA133 cinnector supports only one harddisk drive for use i a RAID array".
Betyder det så, at jeg først kan få raiden og HDèn til at virke, når jeg får serielle harddiske??
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
20. september 2002 - 22:18 #10
RKHDK, undskyld hvis jeg spørger lidt dumt, men virker controleren som en ganske normal controller, hvor man kan sætte en HD op, dvs.raid er inaktiv?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. september 2002 - 22:20 #11
tonny => nu må jeg trække mig..
jeg kender ikke noget til lige den RAID controller.. men hvad jeg har LÆRT så skal der min. 2 stk HDD'er..
og har desværre ikke flere IDE'er.. eller noget.. da dette er uden for min viden.. :(
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
20. september 2002 - 22:24 #12
Du skal dog have tak for din deltagelse, jeg er også selv helt ny på dette område, men man skal jo starte et sted
Avatar billede pelle4 Nybegynder
25. september 2002 - 14:44 #13
Ifølge Compumail.dk virker raid kun med sata-diske på dette bundkort.
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
25. september 2002 - 17:14 #14
Jeg lukker sp. igen, mit problem gik på, at controleren ikke var korrekt installeret