Avatar billede cooper Nybegynder
15. juli 1999 - 14:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at ''down''-clocke sin CPU?

Jeg har netop opgraderet min pc og har en overskydende  AMDK6-2 300MHz CPU som jeg gerne vil have clocket til kun at køre 200MHz eftersom, at den nye ejer ikke ønsker at købe et nyt bundkort til sin pc. Er det i praksis muligt , at neddrosle sin cpu til at køre langsommere? Hvis nogle tør komme med svaret vil jeg udlevere flere informationer omkring bundkortet hvorpå cpu''en skal placeres, da det endnu er mig ukendt.
Avatar billede cvsac Nybegynder
15. juli 1999 - 14:19 #1
der er intet problem med at downclocke jeg har selv prøvet det bare gør som manualen siger og sæt motherboardet til at kører 200 Mhz
Avatar billede cvsac Nybegynder
15. juli 1999 - 14:19 #2
glemte at sætte det som et svar
Avatar billede stcl Nybegynder
15. juli 1999 - 14:25 #3
Er det ikke fordi den nye ejer er et bundkort der ikke kan køre mere end 200 MHz?
Avatar billede cybles Nybegynder
15. juli 1999 - 14:31 #4
Jeg ser ikke noget problem i at sætte en større cpu i et motherboard en boardet er gearet til. Det er megt være når det går den anden vej, så er der en chance for at man brænder boardet af.

Det eneste der næsten er at gøre er at prøve dig frem, smæk gearet sammen, lad kabinetet står åben, brug øre øjne og næssen :-)

Lad maskinene stå og køre nogle timer for at sikrer dig at den afvikler programmerne uden at gå ned.

Anders
Avatar billede cooper Nybegynder
15. juli 1999 - 14:44 #5
Cvsac, du har ret. Svar lige igen så du kan få dine point, omend lidt lettjente - whatever, jeg er en flinker fyr!

/cooper
Avatar billede cvsac Nybegynder
15. juli 1999 - 16:11 #6
jeg kan ikke svare igen bare accepter det første svar
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. juli 1999 - 20:30 #7
Det kan godt lade sig gøre, sæt jumperne til den hastighed du vil have, den eneste der skal passe er Volt !

Jeg har aldrig hørt om en CPU eller Board der røg af det !!!!
Avatar billede hamderper Nybegynder
06. august 1999 - 06:02 #8
kan sagtens køre bare voltspændingengen er den samme på cpu og bundkort f.eks
2,8v-2,8v el.3,3v-3,3v jeg tror du kan checke det i din bios. Hvis ikke samme spænding=GED.