Avatar billede ankersan Nybegynder
18. september 2000 - 15:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

behavior i tabel

Jeg vil gerne have flere (evt. alle) celler i samme række til at skifte bg-farve når jeg kører musen hen over en tilfeldig af dem.
Hvordan kan jeg gøre det uden a´t rode mig ud i et tabelhelvede. Er der evt. et script jeg kan suge??
Avatar billede diktator Nybegynder
18. september 2000 - 15:23 #1
Hvis du nu er lidt hardcore ændrer du blot nedenstående kode til inspiration  ; )

<HTML><HEAD><TITLE>Web Color Visualizer</TITLE><SCRIPT>document.layers?NS=true:NS=false;sp=\"<\\/SPAN>\";ssm=\"<SPAN Class=sm>\";ssmr=\"<SPAN Class=smr>\";sbg=\"<SPAN Class=bg>\";stx=\"<SPAN Class=txt>\";vt=\"VALIGN=top\";cp=\"CELLPADDING=0 CELLSPACING=0\";eTab=\"<\\/TD><\\/TR><\\/TABLE>\";document.write(\"<STYLE>\");navigator.platform == \"Win32\"?fS=8:fS=10;document.write(\"SPAN.txt{font-family:Tahoma, Vedana, Helvetica;font-size:\"+fS+\"pt;}\");document.write(\"</STYLE>\");</SCRIPT><STYLE TYPE=text/css>#cT{position:absolute;top:50;left:205;}#ds{position:absolute;top:55;left:5;width:200;height:110;}#tA{position:absolute;top:320;left:5;width:200;height:300;}A.w:link{text-decoration:none;color:white;}A.w:vistited{text-decoration:none;color:white;}A.b:link{text-decoration:none;color:black;}A.b:vistited{text-decoration:none;color:black;}.bg{font-size: 120%;line-height: 120%;}.sm{font-size: -5%;line-height: -5%;}.smr{font-size: 70%;line-height: 70%;}</STYLE><SCRIPT>tx=\"This is sample text.\";t=tx+\"<BR>\";t+=\"<B>\"+tx+\"</B><BR>\";t+=\"<I>\"+tx+\"</I><BR>\";function mO(r){ins=\"<TABLE WIDTH=210 \"+cp+\"><TR><TD>\"+stx+\"<FONT COLOR=\"+r+\"><B>Instructions:</B><BR>1. Click on a swatch to set the background color. Works best at 1024X768.<BR>2. To visualize color combinations, roll over the swatches to change the color of the elements below.<BR><BR><B>Current color combination:</B><BR>BACKGROUND: \"+document.bgColor+\"<BR>TEXT AND SQUARE: \"+r+\"<BR>&nbsp;<BR>&nbsp;\"+sp+\"</TD></TR></TABLE>\";m=\"<TABLE WIDTH=200 \"+cp+\"><TR><TD HEIGHT=300 \"+vt+\">\"+stx+sbg+\"<font color=\'\"+r+\"\'>\"+t+sp+\"<BR>\"+ssmr+t+sp+sp+eTab;if(NS){document.ds.document.write(ins+\"<TABLE WIDTH=180><TR><TD HEIGHT=80 BGCOLOR=\"+r+\">&nbsp;\"+eTab);document.ds.document.close();document.tA.document.write(m);document.tA.document.close();}else{lay=document.all.tA;dS=document.all.ds;dS.innerHTML=stx+ins+\"<TABLE WIDTH=180 BGCOLOR=\"+r+\"><TR><TD HEIGHT=80 \"+vt+\" ALIGN=center>&nbsp;\"+eTab;lay.innerHTML= stx+sbg+t+sp+\"<BR>\"+ssm+t+sp+sp;lay.style.color=r;}}function mC(r){document.bgColor=r;}</SCRIPT></HEAD><BODY BGCOLOR=white MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0 STYLE=\"Margin-top:0;Margin-left:0;\"><SCRIPT>NS?w=900:w=865;navigator.platform==\"Win32\"?w+=10:w=w;document.write(\"<TABLE width=\"+w+\" BGCOLOR=white>\");</SCRIPT><TR><TD height=42></TD></TR></TABLE>
Avatar billede diktator Nybegynder
18. september 2000 - 15:27 #2
UPS! her kommer resten....

Avatar billede ankersan Nybegynder
18. september 2000 - 15:30 #3
Yeeech!!
Jeg er tydeligvis ikke kreativ nok!! Kan du ikke give mig lidt mere hilfe??
Avatar billede diktator Nybegynder
18. september 2000 - 15:33 #4
DAAAMM
Jeg ved ikke lige hvad der sker!?
Eksperten syntes ikke lige at acceptere jeg paster resten af koden???##,
–så her får du et link istedet...  8|

http://diktator.dk/test.html
Avatar billede ankersan Nybegynder
18. september 2000 - 15:36 #5
Men det er inde i tabelen, jeg vil have de andre celler i samme række til at skift farve. Hvis ikke dette, så i hvert fald den celle jeg er over!!
Avatar billede diktator Nybegynder
18. september 2000 - 15:39 #6

// jeg kender ikke til koden, jeg havde den bare liggende ... men det kunne være, at der var andre, der lige ved hvad der skal til ... //
Avatar billede ankersan Nybegynder
18. september 2000 - 15:40 #7
Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede ritt45854 Nybegynder
21. september 2000 - 01:16 #8
<td onmouseover=\"changeto(\'EFEFEF\')\" onmouseout=\"changeback(\'white\')\">

så trenger du følgende script :

<SCRIPT language=JavaScript1.2>

function changeto(highlightcolor){
source=event.srcElement
if (source.tagName==\"TR\"||source.tagName==\"TABLE\")
return
while(source.tagName!=\"TD\")
source=source.parentElement
if (source.style.backgroundColor!=highlightcolor)
source.style.backgroundColor=highlightcolor
}

function changeback(originalcolor){
if (event.fromElement.contains(event.toElement)||source.contains(event.toElement))
return
if (event.toElement!=source)
source.style.backgroundColor=originalcolor
}
</SCRIPT>

du kan se et eksempel på http://w1.2776.telia.com/~u277601387/
Avatar billede ritt45854 Nybegynder
21. september 2000 - 01:17 #9
cellen med endret farve ligger oppe til venstre i fall du ikke fant den
Avatar billede ankersan Nybegynder
21. november 2000 - 08:46 #10
Tusin tak for hjælpen og undskyld at der gik så længe før du fik dine point ;o) (jeg havde simpelthen glemt det!!)

Vh
Ankersan