Avatar billede bigsanta Nybegynder
20. september 2002 - 11:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Asus A7M266-D slukker efter 1.5 min

Hej

Jeg har et Asus A7M266-D der slukker efter at det har været tændt i 1 1/2 min. Jeg har prøvet at skifte til en kraftiger PSU på 360W der kan lever +12v 17Amp hvor maunalen kun siger 15Amp, det her sker selvom at der kun er monteret en CPU i maskine. Er der nogen der har oplevet det samme og har en løsning????

Jesper
Avatar billede peet-49 Novice
20. september 2002 - 11:26 #1
Har du tjekket temperaturen på din CPU, bliver den for høj, likker systemet. Tjek om køler er rigtig monteret, og du skal bruge kølepasta.
Avatar billede bigsanta Nybegynder
20. januar 2003 - 19:51 #2
Jeg har kølepasta på og veldimensonerede Kølere, og temp. er heller ikke noget problem. Det er PSU der ikke levere nok effekt til boardet ( det er iværtfald min ide') har skiftet til en
480 W der levere 22 Amp 12V+ så den burde være kraftig nok.
Jeg har nu prøvet med 2 forskellige Asus A7M266-D boards, med samme resultat.

Jeg har skiftet til et MSI dual Athlon og det virker bare, har heller ikke de samme krav med hensyn til strøm som Asus, det har nu kørt suverent siden 1/10-02.

Jeg har på samme tid haft problemmer med Asus boards før et nyt kan ikke lige huske hvilket . Men det er slut med Asus herfra..

Mvh

Jesper
Avatar billede peet-49 Novice
20. januar 2003 - 21:52 #3
Ja, der har jo været en del problemer med ASUS-boards.
Avatar billede bigsanta Nybegynder
21. januar 2003 - 20:22 #4
Kan iværtfald kun sige at der bliver ikke smidt Asus boards i kommende computere som jeg skal sælge, ved dog ikke med deres Xeon boards de er vil i en bedre kvalitet, ellers bliver det nok også MSI
Avatar billede peet-49 Novice
21. januar 2003 - 20:25 #5
Er næsten sikker på dit bundkort ikke er iorden. Har lige haft et par stykker med samme fejl, og der var bundkortet defekt.
Avatar billede bigsanta Nybegynder
21. januar 2003 - 20:38 #6
tja har det ikke mere har som sagt fået det byttet til et MSI
Avatar billede peet-49 Novice
21. januar 2003 - 20:48 #7
OK-husk at lukke.
Avatar billede caspers Nybegynder
21. januar 2003 - 21:23 #8
Du bruger sikkert MP cpuer der er hurtigere end 2200+??
Så skal opgradere til seneste bios version
havde samme problem :-(, er løst nu :-)
Avatar billede bigsanta Nybegynder
22. januar 2003 - 21:30 #9
Nope det er 2 x 2000+ og desuden ville jeg ikke kunnet ha nået at opgradere dens bios på 90-120 sek
Avatar billede bono Nybegynder
06. august 2003 - 22:35 #10
Du skal have en større strømforsyning. Asus siger selv at den skal ha' mindst en 400 watt forsyning. har selv haft problemet. jeg har selv skiftet min 355 watt ud med en på 466watt. Jeg fandt dette på ASUS's hjemmeside:

ATX Form-factor and Minimum 400W ATX 2.03 Power Supply

The minimum requirement for full-power loading is a 400 Watt ATX 12V power supply; minimum requirement for +5V/3.3V is 180 Watts; +12 Volts requires 15 Amps; 5VSB requires 1 Amp. Also Ensure that the ATX power supply can put out at least 10mA on the +5 Volt standby lead (+5vsb). You may experience difficuly powering ON the system if the power supply cannot support the load. For Wake-On-LAN support, your ATX power supply must supply at least 720mA for +5VSB.

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7m266-d/overview.htm