Avatar billede ows51 Nybegynder
20. september 2002 - 09:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hukommelse publisher

Når jeg prøver at åbne en lille grafik i publisher får jeg flg. besked. "publisher har ikke tilstrækkelig hukommelse til at indlæse grafik eller integrerede objekter.
Jeg bruger sjældent publ. og mig bekendt har jeg ikke noget særligt gemt der. Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette.
Hjæææææælp
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. september 2002 - 09:52 #1
Ram Ram og atter ram. og husk at lukke alt andet ned mens du bruger publisher
Avatar billede sthen Nybegynder
20. september 2002 - 09:58 #2
Publisher er nok et af de ikke-professionelle grafik-programmer der kræver mest ram. Det er nemt at bruge, men Gud Fader bevar's hvor er det ressource-krævende.

Prøv engang også at se hvor enormt store filer den gemmer.
En fil bestående af en enkelt lille tegning og en tekstbox kan nemt komme til at fylde 4-5 MB. Noget andre programmer kan klre med 4-500 KB.

Så sagt på en anden måde: Er du i ram-mangle, så brug et andet program.
Avatar billede sthen Nybegynder
20. september 2002 - 09:59 #3
klre == klare
Avatar billede ows51 Nybegynder
20. september 2002 - 10:08 #4
Det er ikke Ram jeg mangler
Avatar billede ows51 Nybegynder
20. september 2002 - 10:09 #5
Kan jeg slette alt hvad jeg har i publisher?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. september 2002 - 22:41 #6
Det kan du sagtens, men det vil ikke hjælpe dig, Publisher er og bliver ressourcekrævende. Hvis du har under 256 Mb ram, så er det ram du mangler, hvis du har 512 kan du lige klare dig