Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
20. september 2002 - 09:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Redirect af andet domæne

Jeg har købt mit domæne nr. 2 - dette domæne har jeg fået til at gå til forsiden på mit domæne nr. 1.

Problemet er nu, at jeg vil have domæne nr. 2 til at linke videre til en underside på domæne nr. 1.

Hvordan?
Avatar billede Jman Praktikant
20. september 2002 - 09:25 #1
Skriv til dit webhotel - hvis ikke du har sådan et kan du skrive til DK-hostmaster - det koster som regel nogle penge at få en redelegering
Avatar billede fuxi Nybegynder
20. september 2002 - 09:26 #2
Kan du ikke lave et tjek på starten af siden hvor du kigger på URL'en.
Det vil sige noget i retningen af:
<%
If Request.ServerVariables("SERVER_NAME") = "domæne2" Then
  Response.Redirect("Hop til underside url")
Else
  'Bliv hvor du er
End If
%>
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
20. september 2002 - 09:29 #3
Superior - den er redelegeret!
Avatar billede Jman Praktikant
20. september 2002 - 09:35 #4
ja, men til kun til dit domæne, ike - ike til undersiden
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
20. september 2002 - 09:41 #5
Kun til domænet! - og herfra vil vi gerne kunne redirecte til en underside. Derved har vi næsten fuld styring over hvor domænet skal hen, og vi kan ændre det på et hvilket som helst tidspunkt.
Avatar billede Jman Praktikant
20. september 2002 - 09:50 #6
det kan du vist ikke..
Hvis

www.domæne1.dk redelegeres til eks. IP 192.168.1.3
www.domæne2.dk redelegeres til eks. IP 192.168.1.3

kan der ikke skelnes hvorfra brugeren kommer fra (med mindre det kan gøres direkte på hvad brugeren har tastet - det er jeg ikke sikker på) og dermed kan du ikke redicte brugeren
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
20. september 2002 - 10:13 #7
Fungerer det ikke på samme måde, som med subdomæner? For det kan jeg få til at virke!
Avatar billede jesper_h Nybegynder
20. september 2002 - 19:59 #8
Dette script skulle klare dit problem. Jeg bruger dette selv til at styre flere sider på samme web hotel. Der skal oprettes to filer

index.asp

<!doctype HTML PUBLIC "-//W3C//DTD htmL 4.01//EN">
<html>
<head>
<META NAME="Generator" CONTENT="Dit Navn">
  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<%

Select case request.servervariables("server_name")
case "www.domæne1.dk"
response.write("<title>domæne1.dk</title>")
case "www.domæne2.dk"
response.write("<title>domæne2</title>")
End select
%>
</head>
<frameset cols="100%" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
  <frame src="start.asp" name="start" SCROLLING="auto" noresize>
  <noframes>
  <body>
  <p></p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>
</html>

start.asp

<%

Select case request.servervariables("server_name")
case "www.domæne1.dk"
Response.redirect("domæne/index1.htm")
case "www.domæne2.dk"
Response.redirect("domæne/index2.htm")
End select
%>