Avatar billede mwf Nybegynder
18. september 2000 - 13:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Download af sider kontra vis

Hej Alle.
Hvordan laver jeg et link der foranlediger en download af en fil istedet for at vise den.
Avatar billede jw Nybegynder
18. september 2000 - 13:08 #1
Jeg har aldrig fået den brugt og kan derfor nok ikke hjælpe yderligere, men jeg modtog en stump på et tidspunkt. Kan du gennemskue den så værs\'go:

\'***************************** START OF SAMPLE CODE

    Set uAgent = Request.ServerVariables(\"HTTP_USER_AGENT\")
    if (inStr(uAgent, \"IE\")) Then
          \' Explorer
          Response.ContentType = m_type
          Response.AddHeader \"Content-Disposition\", \"attachment; filename=\"
& filename
    Else
          \' NetScape
          Response.ContentType = \"application/octet-stream\"
          Response.AddHeader \"Content-Disposition\", \"attachment; filename=\"
& chr(34) & filename & chr(34)
    End if

\'***************************** END OF SAMPLE CODE
Avatar billede hirtshals Nybegynder
18. september 2000 - 13:10 #2
Det kommer an på endelsen af filen,

asp, htm osv vil blive vist

zip o.lign vil blive downloaded

Men pak det du vil have downloadet som en zip fil, så bliver det downloadet, og det går hurtigere at downloade hvis en fil er xipped (komprimeret)
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. september 2000 - 14:09 #3
hirtshals >> det kan du ikke udtrykke sådan. Det kan konfigureres individuelt på serveren og du kan få den til at downloade alle sider med de rette kommandoer !
Avatar billede runesoft Nybegynder
18. september 2000 - 14:25 #4
ljweb: Det må da være hos klienten at det bliver bestemt. Serveren kan jo ikke bestemme hvad klienten har tænkt sig at gøre med filen!
Avatar billede mwf Nybegynder
18. september 2000 - 16:20 #5
Jeg har brug for at folk downloader html filer på et intranet, så de må ikke være zippede.
Please try again.
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
20. september 2000 - 00:58 #6
Højreklik og \"Gem destination som\" må da være det nemmeste når der skal downloades html-filer

/søren
Avatar billede mwf Nybegynder
20. september 2000 - 16:00 #7
Jeg prøver at lære mine brugere at højreklikke. :-))))))
Thx.
Avatar billede runesoft Nybegynder
20. september 2000 - 21:42 #8
Det er trist at du gør det, for jeg har også haft brug for det, og jeg har fået jw svar til at virke med netscape. Men jeg har ikke fundet ud af hvad m_type er for noget, så det virker endnu ikke i IE.
Avatar billede jw Nybegynder
20. september 2000 - 22:04 #9
runesoft>> Jeg skal prøve at spørge kilden hvad m_type er, og så vende tilbage. Er væk i 2 dage, glemmer jeg det så mind mig lige om det på jw@email.dk.  (glæder mig det virker for dig i NS)
/jw
Avatar billede mwf Nybegynder
26. september 2000 - 13:09 #10
>> runesoft >> jw
Jeg må nok oprette et nyt spørgsmål da jeg har givet pointene væk.