Avatar billede hpf Nybegynder
19. september 2002 - 21:00 Der er 12 kommentarer

opdatering af gammel bios

Jeg har forsøgt at finde opdatering til bios på Award kort med id:10/20/1998-i440BX-W977-2A69KM4JC, det understøtter kun HD op til 32 GB. Søgning på Award henviser til Phoenix hvor man kan søge sig frem til opdatering som de imidlertid forlanger 47 engelske pund for! Er der en der kender en anden måde?
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2002 - 21:54 #1
Når du opdaterer en BIOS, så opdaterer du jo BIOS, som er lavet til et specielt bundkort. Dvs., du skal sådan set bare finde ud af producenten og model navnet på bundkortet, og så finde den nyeste BIOS.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. september 2002 - 22:18 #2
du kan evt. bruge Sandra til at finde ud af det http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
Avatar billede hpf Nybegynder
19. september 2002 - 23:25 #3
Kortet er lavet af Microstar men deres hjemmesides søger finder ikke biosnummeret.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. september 2002 - 23:47 #4
se om Wim kan hjælpe dig med biosnummeret http://www.wimsbios.com/
Avatar billede hpf Nybegynder
20. september 2002 - 12:18 #5
Jeg har været Wim igennem og kom videre til mocro-star hvor jeg ikke kunne finde den
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2002 - 12:26 #6
Avatar billede hpf Nybegynder
20. september 2002 - 15:47 #7
Det er dette sted der ender i en bestillingsformular med prisen 47£
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2002 - 19:21 #8
så må du bide i det sure æble og få dig et nyt bundkort der understøtter større HDD, jeg har ikke rigtigt flere idéer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. september 2002 - 19:22 #9
faldt forresten over en anden side http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Det er godt nok beepkoder, men prøv om du kan komme videre ad denne vej.
Avatar billede frobs Nybegynder
25. september 2002 - 22:53 #10
Ud fra det ID du skrev så er det et 440 BX chipset fra Intel og det skulle være muligt at få den op at køre MAX. 40 GB harddisk, men dette kan variere fra producent til producent da der på nogle kun er mulighed for 32 GB.
Så jeg tror desværre ikke at du får større diske i din PC medmindre du køber en ATA controller som du så montere din harddisk på.
Avatar billede hpf Nybegynder
16. januar 2003 - 17:00 #11
Jeg har installeret Ontracs Disk manager 4.0, med denne snyder man åbenbart bios til at erkende hele harddisken på 60GB, til gengæld kan Norton Ghost så ikke "se" harddisken.
Avatar billede hpf Nybegynder
16. januar 2003 - 17:03 #12
Jeg fandt Ontracs Disk Manager 4.0 der åbenbart snyder bios til at se harddisken på 60 gb, så jeg har faktik løst problemet, dog er jeg ked af at Norton Ghost ikke kan "se" den store harddisk.