Avatar billede hadro Novice
19. september 2002 - 20:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

ADSL Router og IP

Jeg har nogle pc`ere som ikke tager imod en IP adresse fra routeren. Selvom jeg starter op med stikket i, får den ik en Ip.
En anden pc jeg har, modtager den uden problemer fra samme router.
Hvis vi går ud fra at alt er sat rigtig op fra ISP`en, kan det være nogle ting i windows som gør at den ik modtager den? . Både win98 og 2000 maskiner?
Avatar billede sukos Juniormester
19. september 2002 - 20:45 #1
Og du har selvf. sat comps'ne til DHCP?
Avatar billede hadro Novice
19. september 2002 - 20:49 #2
ja ja ... ok .... det har jeg ... :-)
Avatar billede sukos Juniormester
19. september 2002 - 20:51 #3
Er der defineret en workgroup? Og er det den samme for alle comps?
Avatar billede knappe Nybegynder
19. september 2002 - 20:58 #4
Jeg har også en router, som har et DHCP-scope... Det sker at min den ene computer ikke fanger en IP, men jeg har fundet ud af, at når jeg trækker netstikket ud fra den som virker, kommer den som Ikke virker til at virke :-) (håber det giver mening)

Jeg har en ide om at der bliver skabt noget overspænding eller andet støj, som gør at den ene computer har svært ved at fange en IP.
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. september 2002 - 21:01 #5
Nok snarere at din router kun er sat til at sende en IP ind ad mod LAN
Avatar billede knappe Nybegynder
19. september 2002 - 21:06 #6
Hvis det er en kommentar til mit indlæg, så er routeren sat op til at uddele ca. 200 adresser og jeg har haft flere bærebare/computere på... men jeg har 1 computer, hvis netkort måske er lidt sensetivt :-) For det virker ca. 50-70 % af gangene!
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. september 2002 - 21:16 #7
Prøv at køre winipcfg og så klik forny IP.
Avatar billede hadro Novice
09. marts 2003 - 15:03 #8
var en router fejl