Avatar billede superfyr Nybegynder
19. september 2002 - 18:00 Der er 9 kommentarer

hvordan?

Hvordan scandisker jeg med XP pro??
Avatar billede fun22 Nybegynder
19. september 2002 - 18:02 #1
Åben dos promt og skriv chkdsk
Avatar billede jacob172100 Praktikant
19. september 2002 - 18:06 #2
Eller Start - Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Scandisk
Avatar billede superfyr Nybegynder
19. september 2002 - 18:06 #3
kan man ikke på andre måder?
Avatar billede superfyr Nybegynder
19. september 2002 - 18:06 #4
Eller Start - Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Scandisk <------- kan jeg ikke med XP PRO
Avatar billede superfyr Nybegynder
19. september 2002 - 18:08 #5
ja men når jeg skriver chkdsk scanner den ikke full det tager kun 2sec så er den færdig!!
Avatar billede fun22 Nybegynder
19. september 2002 - 18:10 #6
Prøv at søg på Chkdsk i hjælp og support, så får du en beskrivelse over de forskældige kommandoer til scandisk i dos.
Avatar billede resten Nybegynder
19. september 2002 - 18:10 #7
Scandisk i xp sådan gør du.
Scandisk eller rettere Checkdisk som det hedder i XP, startes enten fra Kommandoprompt (skriv CMD i Kør) med kommandoen CHKDSK /F ,eller ved at højreklikke på drevet du vil have undersøgt i Denne Computer og vælge
Egenskaber - Funktioner - Undersøg.
Avatar billede katborg Praktikant
19. september 2002 - 18:14 #8
Højreklik på c: -> egenskaber -> Funktioner

"Status for fejlsøgning" -> Undersøg nu - Sæt evt. hak i indstillinger for diskkontol.

Da der kræves fuld adgang til disken foretages scandisk ved næste opstart - og det tager laaannngg tid :)
Avatar billede katborg Praktikant
19. september 2002 - 18:17 #9
resten - dit svar var der ikke da jeg begyndte :)