Avatar billede hilton2305 Nybegynder
19. september 2002 - 16:25 Der er 12 kommentarer

Program ala MRTG

Jeg skal bruge et program, der som MRTG kan måle trafik på en given enhed. Det behøves ikke at være et gratis værktøj.
Avatar billede snowball Novice
19. september 2002 - 16:51 #1
Hvad er der galt med MRTG !? Eller du vil måske ha' det vist real time i stedet for med 5 mins interval !?

Snowball
Avatar billede hilton2305 Nybegynder
19. september 2002 - 19:55 #2
Jeg skal sammenligne MRTG med andre lign. produkter
Avatar billede tbf Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:48 #3
Prøv at kigge på SysOrb www.sysorb.com
Jeg er selv fra firmaet, Evalesco Systems, der laver SysOrb.
Thomas
Avatar billede _dopehead_ Nybegynder
06. januar 2003 - 01:10 #4
Du kan jo prøve STG, minder meget om MRTG, men kan nemmere sættes op i windows og kan styre intervaller ned til 1 sek.

http://leonidvm.chat.ru/

Jan
Avatar billede ts5584 Nybegynder
31. januar 2003 - 15:34 #5
cricket.sourgeforge.net

Det er utroligt nemt at konfigurer
Avatar billede mfogh Nybegynder
29. april 2003 - 17:33 #6
Avatar billede skrog Nybegynder
11. juni 2003 - 20:56 #7
RRDTOOL er absolut det bedste valg i dag (som mfogh giver link til), du burde overveje at installere det sammen med Cacti en frontend til RRD (www.raxnet.net)
Tobi (gutten som har lavet RRD) har også skrevet smokeping som kan vise grafer over pakketab & oppetid på forbindelse - smokeping kræve en unix variant så vidt jeg ved.
Avatar billede acp_dk Nybegynder
04. august 2003 - 20:15 #8
Hvad med RTG, det benytter en MySQL Database, der er mulighed for at gå tilbage i tiden, den belaster hellere ikke maskinen på samme måde som MRTG, værdi'erne ligger i MySQL, så derfor kan man gemme og hente data tilbage i tiden.

Jeg bruger RTG i hverdagen til at bevise hvordan vores Serielle Links er belastet...

(http://rtg.sourceforge.net/)
Avatar billede Swift Praktikant
14. august 2003 - 11:14 #9
skrog: Jeg vil også mene RRDTOOL er SUPER !
skrog: Ved du iøvrigt om der findes en let måde at få RRDTOOL i spil fra C++ programmer ?

acp_dk: Jeg vil lige sige at RRDTOOL HELLER ikke belaster maskinen særlig meget. Den "danner" kun grafer når de efterspørges. Og det går LYNHURTIGT. Her kan du OGSÅ gå tilbage i tiden. Og som noget ekstra genialt. Så "midler" RRDTOOL selv værdier sammen - så gamle værdier fra fx. 1 måned siden kun gemmes i 5 minutters interval - og værdier fra 1 år sigen fx kun gemmes i 1-times interval.
Avatar billede zacnet Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:17 #10
Avatar billede Swift Praktikant
26. februar 2009 - 22:18 #11
Lukker og slukker.
Avatar billede Swift Praktikant
26. februar 2009 - 22:18 #12
Mon det er en eksperten.dk bug at man ikke kan lukke spørgsmål tilbage fra 2002 ??