Avatar billede hadro Novice
19. september 2002 - 13:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DOS skal have adgang til NT server

Jeg har en MS dos maskine som skal have adgang til WIndows NT server(domæne), dvs. der er faktisk kun et enkelt drev der skal mappes på dosmaskinen.
Ms-Dos maskinen kører token-ring, har installeret netkortet osv.
Hvordan kan dette lade sig gøre?
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
19. september 2002 - 14:02 #1
net use \\servernavn\sharenavn
Men det kommer naturligvis an på version og om den kan se serveren også videre.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
19. september 2002 - 14:03 #2
Ups, det skulle have været net use <drev bogstav>: \\servernavn\sharenavn
Avatar billede signout Nybegynder
19. september 2002 - 14:05 #3
Brug MS CLIENT - du kan eventuelt tage den fra en windows 3.11 - derefter kan du bruge net use, ganske som under windows.
Avatar billede signout Nybegynder
19. september 2002 - 14:09 #4
MS client til DOS kan hentes på ftp.microsoft.com under bussys/Clients/MSCLIENT
Avatar billede hadro Novice
19. september 2002 - 14:16 #5
sjovt.. sgu lige til at spørge om ms client ..
Avatar billede signout Nybegynder
19. september 2002 - 14:21 #6
Det tog mig bare lidt tid at finde den. Det er 5-6 år siden jeg sidst havde brug for den :-)
Avatar billede hadro Novice
20. september 2002 - 09:49 #7
findes der andre muligheder en ms client?
jeg kan ik få det til at fungerer ....
Der skal som sagt bare mappes et enkelt drev op på et nt domæne
Avatar billede signout Nybegynder
20. september 2002 - 12:30 #8
Nej, det er den mulighed du har. Den fungerer fint for mig, og har gjort det i mange år.
Jeg brugte TCP/IP fra DOS clienterne også, men det skulle ikke have noget at sige
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
03. oktober 2002 - 15:48 #9
Du siger at ms-dos maskinen kører token-ring. Ligger nt serveren på et ethernet ? Hvis ja, så skal du have fat i enten et ethernetkort eller en token-ring/ethernet router (en lille dyr sag)
Avatar billede signout Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:04 #10
Dyr og dyr. Den kan laves helt gratis hvis man ser bort fra den lille 386 eller 486'er man graver frem fra skabet der skal have lidt strøm. FreeBSD er gratis og kan snildt route mellem token ring og ethernet
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
08. oktober 2002 - 17:38 #11
Ja, det havde jeg slet ikke i tankerne. Selvfølgelig kan man det.
Avatar billede soerendahl Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:09 #12
For at kunne benytte MS Client skal du have NetBEUI installeret som protokol på din Windows server.

Hvis du vil undgå det skal du installere TCP/IP stacken. Så køres der på TCP/IP