Avatar billede timbreuning Nybegynder
19. september 2002 - 13:51 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Blokering af afsender i Outlook Express

Hvad sker der når jeg blokerer en afsender af emails?
Vi har vel alle stået med et brev med overskriften "Semi-nude polish girls", eller "Penis enlargement", eller lignende skodmail.
når jeg så vælger at blokere for senderen, vil det så give vedkommende et retursvar, eller vil mailen blive "slugt" af Outlook Express? Kort sagt: kan afsenderen se at der er blokeret?

/Tim
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. september 2002 - 13:54 #1
Hmmm....jeg tror bare dit program afviser mailen ved hoveddøren, hvad din mailudbyder så gør med den.......
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
19. september 2002 - 13:54 #2
Mener ikke afsenderen kan se det..den bliver bare kasseret :)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. september 2002 - 13:56 #3
vil du lave en test, Tim Bregning?
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
19. september 2002 - 13:56 #4
Sandsynligvis nej.
Tjek om OE er sat til automatisk at afsende retur-beskeder.
Hvis den ikke er, så gør den det ikke.
Det jeg har glort, og som jeg synes virker bedre, er at sætte OE
til at slette mailen fra din mail server så du ikke behøver at spilde
tid på at downloade de mails der alligevel bliver automatisk slettet.
Servus,
Mr Eleganza
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. september 2002 - 14:00 #5
Når du blokerer en afsender eller et domæne, modtager du ingen e-mails eller nyhedsmeddelelser fra den pågældende afsender eller det pågældende domæne i indbakken eller i de nyhedsmeddelelser, du læser. E-mails fra blokerede afsendere placeres direkte i mappen Slettet post. Nyhedsgruppemeddelelser fra blokerede afsendere vises ikke.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. september 2002 - 14:03 #6
Det du kan gøre er:
Funktioner -> Meddelelsesregler -> Post
Sæt kryds i "Hvor linien Fra indeholder følgende personer"
Sæt kryds i "Slet den fra serveren"
Avatar billede halifax Nybegynder
19. september 2002 - 15:51 #7
Som jeg oplever det er problemet bare, at disse lorte mails kommer fra forskellige afsendere. Dem kender man ikke på forhånd og hvordan skal man så blokere dem? Næste gang kommer tilsvarende mail, bare med en anden afsender osv, osv.

Jeg bruger MailWasher til at blokkere og slette spam.

Programmet henter alle header oplysninger, og man kan læse indholdet, se full header information, bounce og slette mails m.m  f ø r  man henter mailen ned på sin egen pc.

Læs selv videre og download - freeware
www.mailwasher.net
Avatar billede timbreuning Nybegynder
23. september 2002 - 23:02 #8
Jeg vil mene Halifax og Mr. Eleganza er tættest med både en besvarelse og Halifax har endda en alternativ løsning.
Puppetmaster: som Halifax skriver kan man aldrig på forhånd kende hverken afsender eller indholdet. Har du aldrig modtaget et brev der bestod af et .gif billede? Skod irriterende, ikke?
Avatar billede timbreuning Nybegynder
23. september 2002 - 23:03 #9
btw: tak til jer alle.