Avatar billede siwnan Nybegynder
18. september 2002 - 21:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

PSU kører ikke!!! HASTER!

Hvad sker der for min PSU?! Jeg har lige samlet en computer og det gik helt fint. Ingen problemer! 10 minutters tid efter jeg startede den, fandt jeg ud af at PSU blæseren ikke kørte.

Hvorfor gør den ikke det??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. september 2002 - 21:34 #1
den er måske defekt?
check at den kan køre rundt *pil strømmen fra* og brug en finer eller skruetrækker til at se om den kan køre ubesværet rundt..

skal dog lige sig at jeg have haft en Duron 1Ghz kørende på en 300w PSU, uden blæser i 2 uger, uden probz!
Avatar billede jacob172100 Praktikant
18. september 2002 - 21:35 #2
Tjek om du har sat strøm til den.
Avatar billede siwnan Nybegynder
18. september 2002 - 21:36 #3
sat strøm til??? Hvor skal der sættes strøm til?
Avatar billede siwnan Nybegynder
18. september 2002 - 21:36 #4
Jeg accepterede IKKE!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. september 2002 - 21:38 #5
siwan => prøv det jeg skrev!

jacob 172100 => opret et spm kategorien hardware: PC med overskriften points tilbage til siwan på 30points.... og lave et ref til dette spm
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. september 2002 - 21:39 #6
siwan => jo du acceptere ;) *g*
Avatar billede siwnan Nybegynder
18. september 2002 - 21:39 #7
rkhdk... Den hakker lidt når man kører den rundt, men ikke vildt meget!

Den blev altså også MEGET varm da jeg havde kørt i de 10 minutter.
Avatar billede siwnan Nybegynder
18. september 2002 - 21:42 #8
I tilfælde af at den er defekt, hvor kan jeg så købe en ny og hvor meget koster de? Er de nemme at montere?

kabinettet er helt nyt og jeg nægter at skille computeren ad igen, for at sende den tilbage.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. september 2002 - 21:42 #9
siwnan => pil ALLE ledninger ud af PSU'en så INTET er sat til den..
prøv så at start PSU'en UDEN bundkort osv..
her er hvordan du gør det
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

hvis den ikke stater *blæseren* og der stadig er garanti på PSU'en.. så smid den tilbage i hovedet på dem der solgte dig den ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. september 2002 - 21:45 #10
drop det jeg skrev.. da dette vil ødelægge din garanti.. smid kabinette tilbage (eller bare PSU'en) tilbage til dem der solgte dig det!
Avatar billede siwnan Nybegynder
18. september 2002 - 21:46 #11
det er noget rigtig møj... Nu har jeg bøvlet den halve dag med at samle en computer og så svigter strømforsyningen.

Jeg gider ikke til at bøvle med garanti og forsendeleser, men det er mit eget problem jo.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. september 2002 - 21:49 #12
siwnan =>hvis du ønsker at have garanti på dit kabinet og PSU, så ring til forhandleren og forklar dem problemt.. de fleste forhandlere er forstående, og vil hjælpe dig.. evt ved at du giver dem den samlede PC og de ordner det hele.. ;o)
Avatar billede siwnan Nybegynder
18. september 2002 - 22:04 #13
Man skal da ikke sætte noget til på bundkortet for at få PSU´en til at køre vel? :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. september 2002 - 22:08 #14
siwnan => det er beskrevet her...
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

men som sagt.. din garanti ryger!
og da du stadig har garanti på, vil jeg IKKE anbefale dette, snak FØRST med din forhandler..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. september 2002 - 06:41 #15
jacob172100 => du bedes oprette det spm med de 30 points tilbage til siwnan, TAK.
Avatar billede siwnan Nybegynder
19. september 2002 - 12:14 #16
rkhdk.. Hvis han opretter et spørgsmål, skal du tage pointene. Det er dig der har fortjent dem.
Avatar billede jacob172100 Praktikant
19. september 2002 - 20:23 #17
Beklager jeg glemte at svare. Opretter et hurtigt!
Avatar billede jacob172100 Praktikant
19. september 2002 - 20:26 #18
Avatar billede jacob172100 Praktikant
21. september 2002 - 17:36 #19
Skulle du have de points eller hvad???
Ellers lukker jeg linket.