Avatar billede madman Nybegynder
18. september 2002 - 20:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Geforce 3 boot up problem (ny tråd)

Hej

Jeg har lige købt et Geforce 3, som skulle underholde mig indtil jeg havde råd til at opgradere min PC.

Men når jeg sætter kortet i maskinen og tænder, er der bare sort skærm (intet signal) + nogle bip. Men der er godt nok strøm på, og det lyder som om computeren fortsætter indlæsningen af Windows.

Jeg har hørt, at det måske kan være pga. at min strømforsyning ikke kan trække kortet...?

Nuværende konfiguration:

Intel Celeron 466 MHz
128 mb RAM
Abit BM6 bundkort (tror jeg nok)
Og et AOpen et-eller-andet 45. Strømforsyningen siger 235W (men et HX45 på edbpriser.dk som ligner mit meget - tror det er det samme - siger 200W??).

PS. Kortet sidder som det skal (helt i bund).
Har ikke noget onboard grafikkort.
Det tidligere kort var/er et Voodoo3 3000 AGP

Jeg har også lige hørt fra én med et lignende problem - han sagde, at det var pga. at hans bundkort ikke understøttede AGP x4?
Avatar billede the_email Nybegynder
18. september 2002 - 20:44 #1
Det lyder som at dit kort ikke er trykket ordenligt i. AGP har dobbelt så mange connectorer som PCI og skal derfor presses HELT ned. Det passer også med at dine bip. Kan det passe at du høre 2 korte og et langt?

TheEmail.
Avatar billede the_email Nybegynder
18. september 2002 - 20:45 #2
Ups, undskyld; bare afvis mit svar.
Avatar billede cykellapper Nybegynder
18. september 2002 - 20:55 #3
Kører du winXP? I så fald kan du prøve at reparere din installation. Det hjalp for mig i lørdags, hvor jeg stod med samme problem. (var kommet til at installere en forkert driver).
Avatar billede cykellapper Nybegynder
18. september 2002 - 20:57 #4
Sludder og vrøvl! Det er et hardwareproblem, ellers ville den ikke bippe!
Se bort fra ovenstående!
Avatar billede madman Nybegynder
18. september 2002 - 21:14 #5
Nej, jeg kører Win98, men som cykellapper siger, så er det et hardware problem.

The email: Det ville undre mig meget, om kortet ikke var presset ordentlig i - jeg trykkede det så meget i, som det kunne komme (hvilket gik ret let nu jeg tænker over det).

Mht. til bippene, så mener jeg at det første var 'langt' og 1-3 efterfølgende, der var kortere. Sådan husker jeg det i hvert fald.
Avatar billede cykellapper Nybegynder
18. september 2002 - 21:53 #6
Hvis det gik let, så er den ikke trykket nok i! Jeg tsynes, jeg er ved at knække bundkortet hver gang!
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. september 2002 - 21:55 #7
cykel, det er meget forskelligt hvordan at det går med at trykke det i. BRUG ALDRIG VOLD! :D
madman -> har du prøvet kortet i en lidt nyere maskine? Og jo, som du selv siger, det kan godt være fordi at du PSU ikke er stor nok. Prøv evt at pille noget andet hardware fra. netkort, lydkort osv. noget det ikker er absolut nødvendigt. Kan være du kan få gang i den!
Avatar billede amd Nybegynder
18. september 2002 - 21:55 #8
Det er altså rigtigt man skal presse det virkeligt godt i bund og aligevel går det ikke hvergang, ud og i, igen
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. september 2002 - 21:58 #9
ja men han skrev det bare som om at han "hoppede" på det for at få det i....

heh
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. september 2002 - 22:01 #10
ami bios: 1 long 3 short = Video failure
1. Ikke nok strøm
2. det er ikke sat ordentligt i
Avatar billede cykellapper Nybegynder
18. september 2002 - 22:02 #11
LOL - nej nej, jeg hopper ikke på noget!! Der skal selvfølgeligt ikke bruges vold, som zyphon siger, men der skal trykkes overraskende hårdt! Specielt når man tager AGP-mødommen på et nyt bundkort!
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. september 2002 - 22:04 #12
mødom?? heh ok. hvorfor ikke...
Avatar billede madman Nybegynder
19. september 2002 - 16:48 #13
Lol! Men mit Voodoo3 sidder nu altså på samme måde som Geforce kortet, og det virker uden problemer.
Avatar billede the_email Nybegynder
19. september 2002 - 18:05 #14
Det kunne også være dit nye kort der defekt; kan du ikke prøve det ved en ven, der har en 300W(opad) PSU.