Avatar billede madman Nybegynder
18. september 2002 - 19:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Geforce 3 boot-up problem

Hej

Jeg har lige købt et Geforce 3, som skulle underholde mig indtil jeg havde råd til at opgradere min PC.

Men når jeg sætter kortet i maskinen og tænder, er der bare sort skærm (intet signal) + nogle bip. Men der er godt nok strøm på, og det lyder som om computeren fortsætter indlæsningen af Windows.

Jeg har hørt, at det måske kan være pga. at min strømforsyning ikke kan trække kortet...?

Nuværende konfiguration:
Intel Celeron 466 MHz
128 mb RAM
Abit BM6 bundkort (tror jeg nok)
Og et AOpen et-eller-andet 45. Strømforsyningen siger 235W (men et HX45 på edbpriser.dk som ligner mit meget - tror det er det samme - siger 200W??).
Avatar billede jnielsen Nybegynder
18. september 2002 - 19:08 #1
hmm. Tjek at kortet sidder rigtig.
Husk at deaktivere evt. onboard Grafikkort.
hvis dit tidligere kort var PCI-kort, skal du lige skife "grafik-kontroler"
Alt sammen i BIOS
Avatar billede jnielsen Nybegynder
18. september 2002 - 19:09 #2
Tjek også at AGP sppeden passer til kortet, mener det kort du har købt er  AGP x4
Avatar billede madman Nybegynder
18. september 2002 - 19:17 #3
Kortet sidder som det skal (helt i bund).
Har ikke noget onboard grafikkort.
Det tidligere kort var/er et Voodoo3 3000 AGP

Kan en forkert indstilt "AGP speed" give de ovenstående symptomer? Og hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede amd Nybegynder
18. september 2002 - 19:18 #4
=> Jnielsen
Det er ligemeget om hans mobo ikke kan klare AGP X4 for hvis ikke kører det bare langsommere.
Problemet er helt sikkert at du ikke har sat det helt ned.
AGP kort skal sidde meget præcist, selvom det for dig sikkert ser ud til at sidde godt, skal du aligevel lige prøve at tage det ud igen og sætte det rigtigt godt fast.
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2002 - 19:19 #5
En forkert instilt AGP-speed giver ikke det problem, det kan være dit bundkort ikke understøtter kortet.
Avatar billede amd Nybegynder
18. september 2002 - 19:20 #6
madman, har du ikke brugt eksperten ret meget?
Du skal først acceptere svar når du har fået det til at virke:o)
Avatar billede madman Nybegynder
18. september 2002 - 19:22 #7
Oops, det må have været en fejl. :)

Kan jeg ikke 'rette' det?
Avatar billede madman Nybegynder
18. september 2002 - 19:24 #8
Jeg er RET sikker på at det sad som det skulle. Prøvede flere gange i træk.
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2002 - 19:29 #9
Du kan jo spørge jnielsen, om han vil give dig pointene tilbage, ellers er der ikke noget, du kan gøre.
Avatar billede madman Nybegynder
18. september 2002 - 19:40 #10
Nå, men så må jeg jo oprette et nyt spørgsmål. :)