Avatar billede mothwe Nybegynder
18. september 2002 - 18:10 Der er 6 kommentarer

Windows Messenger med Cisco 677

Har du som jeg haft problemer med at få Windows Messenger til at virke ordentligt bag din Cisco 677 router?

Her er - muligvis - løsningen

Lav følgende NAT-entries:

set nat entry add <LAN-IP> 5004-65535 <WAN-IP> 5004-65535 udp
set nat entry add <LAN-IP> 6891-6900 <WAN-IP> 6891-6900 tcp
set nat entry add <LAN-IP> 1503 <WAN-IP> 1503 tcp
set nat entry add <LAN-IP> 3389 <WAN-IP> 3389 tcp

Første linie åbner for voice og video
Anden linie åbner for file transfer
Tredie linie åbner for Application og Whiteboard sharing
Fjerde linie åbner for Remote Assistance

Jvf. Microsofts hjemmeside:

http://www.microsoft.com/WindowsXP/pro/techinfo/deployment/natfw/solutions.asp#solutions

Det burde virke, desværre har jeg ikke selv mulighed for at teste det, så hvis du vil prøve, så vil jeg gerne høre om resultatet :)

/Mothwe
Avatar billede rejen Nybegynder
18. september 2002 - 18:22 #1
Hvorfor er det lige at du ikke bare tester det på din cisco router?
Avatar billede mothwe Nybegynder
18. september 2002 - 19:07 #2
Fordi jeg ikke kender nogen med et alm. telefonmodem eller ISDN!

Ja, måske et mærkeligt svar, men der er ikke meget ved at teste det med en anden der har ADSL eller Kabelmodem, da det vil gøre det ret svært at bestemme om fejlen er hos mig eller i den anden ende !!!
Avatar billede rexius Nybegynder
19. september 2002 - 08:34 #3
jeg vil med glæde prøve, ikke kun for at hjælpe dig, men også for at få messenger til at virke ordenlig på nettet. jeg vender til bage med et resultat senere i dag :)
Avatar billede sorn Nybegynder
21. september 2002 - 14:08 #4
Ved ikke hvor jeg skal skrive indlæg ind, men har problem med TDC adsl, speadstream router. kan ikke få msn messenger til at sende, har fået flere råd om hvilke porte jeg skulle åbne, men intet har i sinde at virke som det "skal"..
Avatar billede rexius Nybegynder
28. september 2002 - 15:21 #5
Jeg har prøvet de instillinger, og jeg har erfaret at jeg ikke kan sende filer med dem, jeg har ikke haft muglighed for at prøve voice, video, applications, whiteboard, eller remote assistance.. men jeg vil kigge nærmere på microsoft's hjemmeside.
Avatar billede langbein Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:54 #6
Hei ! Har ikke lengere cisco 677, men Netopia 4542 router. Prinsippenes skulle ellers bli forholdsvis like for alle routere der man benytter NAT (intern ip serie.) Vil forsøke å teste de samme tingene på min Netopia router.

Denne: set nat entry add <LAN-IP> 6891-6900 <WAN-IP> 6891-6900 tcp

Skulle åpne for dokument/file transfer !? Men det er jo "bare" en "åpning" utenfra og inn. (Til innvendig server funksjon.)

rexius: Når du sier at du ikke kan sende filer, mener du at du ikke kan sende filer ut, eller er det det at du ikke kan motta fra andre ??
(Har forsøkt å lære litt om routere og firewalls men kjenner ellers ikke særlig mye til MS Messenger (foreløpig) :) )