Avatar billede freebass5000 Nybegynder
18. september 2002 - 18:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kabel fra PC til TV

Kan det lade sig gøre at tilslutte min PC til TV'et? Jeg har 2 udgange i mit grafikkort (Matrox 450 dualhead. Der står på grafikkortet at udgang 1 er til PC og udgang 2 er til TV, (så det må vel kunne lade sig gøre?).
Spørgsmål nr. 2... hvad hedder et sådan kabel/stik?

Takker
Avatar billede jnielsen Nybegynder
18. september 2002 - 18:02 #1
SuperVHS / SVHS
Avatar billede kunze Nybegynder
18. september 2002 - 18:04 #2
Du kan købe et hos SHG. 2 sek, finder link.
Avatar billede kunze Nybegynder
18. september 2002 - 18:05 #3
http://shg.dk/produkter/list.asp?mode=hardware&kat=kabler
Søg efter "S-Video+lyd OUT t/ScartTV (til grafikkort)"
Jeg har netop købt sådan et. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
18. september 2002 - 18:06 #4
Fås som 5, 10 og 20 meter. Prisen er ganske god.
Der er 1 stik til lydkortet og 2 til grafikkortet, hvor man dog kun skal tilslutte enten S-VHS'en eller Composit'et.
I den anden ende er der et SCART-stik som pluges i TV'et.

Mvh
Kunze
Avatar billede freebass5000 Nybegynder
18. september 2002 - 18:09 #5
Okay... bare lige for en god orden skyld... dette compositstik er det et 15 bens stik ( sådan et går også op til min skærm)
Avatar billede sluppi Nybegynder
18. september 2002 - 18:12 #6
nope... det "composit"-stik han snakker om er også kendt som et banan-stik & et phono-stik..
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 18:14 #7
freebass5000 > fulgte der ikke et sort-kabel med til dit grafikkort? Med en d-sub (15 ben) til svhs/composit?
Avatar billede freebass5000 Nybegynder
18. september 2002 - 18:15 #8
damn... hvordan klare jeg så min udfordring?
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 18:18 #9
Du skal bruge dette kabel: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364657938, for at kunne benytte tv-out på kortet. Du har nok købt en bulk udgave af grafikkortet, og ikke en retail.
Avatar billede freebass5000 Nybegynder
18. september 2002 - 18:19 #10
Jeg tror sgu du har styr på tingene, men hvad er Bulk eller retail?
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 18:23 #11
En bulk-udgave er en billigere udgave, der er normalt ikke gjort så meget ud af indpakning, software, tilbehør etc. Retail er så udgaven, hvor de ting medfølger.

Jeg har selv G400, og ved derfor hvordan det fungerer.
Avatar billede sluppi Nybegynder
18. september 2002 - 18:23 #12
bulk> kun hardwaren-delen

retail> hardware + driver + manual + evt software
Avatar billede freebass5000 Nybegynder
18. september 2002 - 18:26 #13
Takker for hurtig hjælp
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2002 - 18:31 #14
Jeg har samme kort og ja, det kabel du skal bruge har 15 pin i den ene ende, og S-VHS og Composite i den anden ende.

Desværre koster det en del kr. + forsendelse :(
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 18:38 #15
He he... så et det godt man har et G400 hvor det fulgte med.
Avatar billede kunze Nybegynder
18. september 2002 - 19:48 #16
Man for "altid" et kabel med til kortet. Så man kan bruge TV-out. Ellers er der direkte til S-VHS uden adapter. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 19:54 #17
> direkte til S-VHS uden adapter

Ikke på Matrox kort, de har aldrig haft et indbygget svhs-stik. De benytter istedet to 15pin D-Sub stik. Da udgang2 også kan benyttes til en ekstra skærm.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2002 - 19:55 #18
jepper...
Avatar billede kunze Nybegynder
18. september 2002 - 21:55 #19
whatever > Ok. Jeg kender slet ikke til Matrox kort da jeg er gamer og hverken beskæftiger mig med CAD eller MAX :)

Jeg har som heller ikke S-VHS udgang på mit GeForce 4 kort.

Mvh
Kunze