Avatar billede mengo Nybegynder
18. september 2002 - 10:32 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

SQL 6.5

Hej
Jeg har et windows 2000 netværk, men en enkelt NT 4 server hvor der er installeret sql 6.5, fordi databasen KUN kan køre på denne sql sersion/os

Mit problem ligger i at jeg har ændret administrator passwordet på DC'en, og hver gang jeg "låser" NT maskinen op, skal den selvfølgelig have det nye password, da det bliver rettet for hele domænet. Men så vil sqlexecutive ikke starte og databasen virker ikke. HVis jeg så rettet passwordet tilbage til det oprindelige virker den igen.

Jeg er totalt newbie til sql, så svaret skal nok være lidt let at forstå:-)

Så hvordan retter jeg passwordet så det også virker på min sql??

Havde overvejet at pille NT'en helt af domænet, men ved ikke helt om det virker.

Håber dette er til at forstå... jeg har iøvrigt nogle screenshoots af min server hvis nogen skal bruge det til noget.
Avatar billede nozio Nybegynder
11. oktober 2002 - 14:03 #1
Du skal tjekke de 2 services som starter SQLserver og SQLexecutive - de er startet med en eller anden konto - hvis det så er administrator , så skal du rette passwordet der ....
Avatar billede mengo Nybegynder
11. februar 2004 - 09:57 #2
prøver at lukke denne tråd
Avatar billede mengo Nybegynder
23. marts 2004 - 21:59 #3
luk
Avatar billede mengo Nybegynder
23. marts 2004 - 22:00 #4
luk