Avatar billede Chewie Novice
18. september 2002 - 09:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Start i tom

Hej

Jeg har lavet en lille access ting .... hvor man indsater noget og klikker på tilføj

Hvordan får jeg den til at starte som tom ... så den er klar til indtastning når man åbner access filen ??

(newbie)
Chewie
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
18. september 2002 - 10:04 #1
En ting... ?

Hvis du spørger, hvordan man sletter en tabel så er syntaksen:
DELETE FROM mintabel;

Hvis du spørger om, hvordan man sætter felternes værdier i en form, når den åbnes, så skriv det tydeligt.
- Det kan Access-eksperterne nemlig svare på.
Avatar billede Chewie Novice
18. september 2002 - 10:13 #2
OK ... efter som det er det første jeg har lavet i access har jeg lidt svært ved at forklare !!

Det jeg har lavet er til og lave noget statistik man indtaster:

Dato
init.
nogle afkrysnings felter
tid

Hvis man kigger i tabellen vil der altid værer en tom række til nye indtastninger .... hvordan får access til altid at starte i den ??
Avatar billede Chewie Novice
18. september 2002 - 10:46 #3
Avatar billede Chewie Novice
18. september 2002 - 10:48 #4
Ups .... de to første billeder er ens .... kig på det første og det sidste
Avatar billede valur Nybegynder
18. september 2002 - 11:07 #5
når du har åbnet din database så skal du lave en ny macro.
i macro indstillingen skal du markere "gå til post" og i enskabsvinduet skal du markere "sidste post".
bagefter skal du åbne dit tidsskema formular i designvisning og højre klikke på venstre hjørne på den, gå ned til egenskaber og bagefter til fanebladet hændelser, der nede er der linje som heder "VedÅbning" vælg din macro og gem.
Nu skulle din formular gå automatiskt til den sidste post ved åbning.
Avatar billede Chewie Novice
18. september 2002 - 11:31 #6
Hvordan starter jeg med at lave en nu makro ??
Avatar billede Chewie Novice
18. september 2002 - 11:44 #7
nu = ny
Avatar billede Chewie Novice
18. september 2002 - 11:58 #8
Jeg fandt ud af det ........ men nu stopper den ved sidste post der er indtastede og ikke den tomme post som ligger til aller, aller sidst
Avatar billede Chewie Novice
18. september 2002 - 12:03 #9
Hmmm ... det fandt jeg også selv ud af ..... den skal ikke hedde "sidste post" men "ny"

Takker for hjælpen