Avatar billede skoholm Nybegynder
17. september 2002 - 21:28 Der er 6 kommentarer

power dvd kan kun se region 1???

hvordan får man sin dvd til at spille andre lande koder. Har prøvet Genie, men den virker ikke.
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. september 2002 - 21:49 #1
prøv at skifte firware på den .. det virkede her med en creative model.
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2002 - 21:58 #2
det er ikke afspilleren - altså programmet - der bestemmer hvilke regioner du kan se, det er selve dit dvd-drev der bestemmer det!

Præcis hvad du skal gøre afhænger af hvilket drev...
Avatar billede skoholm Nybegynder
18. september 2002 - 00:18 #3
det er en lite on DVD, jeg har. Den er ikke hardware læst. så det er softwaren der er et problem.
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 00:21 #4
Faktisk er det sådan, at både drev og program normalt er beskyttet, på den måde at der kan skiftes et hvis antal gange. Ofte er det vist 3-4 gange på et DVD-drev. Drevet kan tit gøres regionsfrit med en firmware opdatering, mens programmet kan klares med andet software. Når der er tale om PowerDVD kan DVDGenie nulstille tælleren, og ændre regionskoden i PowerDVD.

Hvis det ikke hjælper med DVDGenie, ja så er det nok dit drev som laver sjov med dig. Hvilket drev har du? Altså både mærke og præcis model betegnelse/nummer. Det drevet ikke opdateres med den korrekte firmware, ja kan det godt smides ud ad vinduet.

Prøv at hente dette program http://www.cdvdinfo.subnet.dk/cdvdinfo.zip, det kan præcist fortælle dig hvilket drev/model du har. Smid informationerne her i spm'et, eller smidt et screenshot på nettet. Så kan vi hjælpe med at finde firmwaren.

Firmwaren kan hentes på http://www.firmware.fr.st/
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 00:22 #5
Ok. havde ikke lige opdateret.

Hvilken version bruger du af PowerDVD, og hvilken version af Genie?
Avatar billede whatever Nybegynder
18. september 2002 - 00:24 #6