Avatar billede martinwenzell Nybegynder
17. september 2002 - 21:27 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆLP !! Proceslinje og menuen start mangler

Hvad gør jeg ? Har spurgt 1 gang før, men ingen ser ud til at ville/kunne hjælpe mig ! Point sættes op !! Har forsøgt at re/opdatere XP uden held.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 21:30 #1
Prøv at før musen rundt indtil pilen "ændrer form", som når du ændrer størrelsen på et vindue...

Der er en chance for, du har trukket den helt ned - eller hvor du nu har lagt proceslinien :o)

...Eller har du allerede fået det svar? :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 21:30 #2
før = føre
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. september 2002 - 21:30 #3
geninstaller
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 21:31 #4
Umiddelbart ville jeg også anbefale en geninstallering... Har du prøvet at smide CD'en i drevet og gøre følgende:

start => kør => skriv "cmd" => skriv "sfc /scannow" i kommandoprompt'en...
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
17. september 2002 - 21:32 #5
er forsøgt !
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 21:33 #6
Hmmmmmm... Så er der vist en formatering forude...?

Har du også prøvet at ændre på opløsningen? Genstart i fejlsikret tilstand???
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2002 - 21:34 #7
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
pkt. 2.1.11: Det er ikke tilladt at oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

Du skal lukke dette ved at lave et svar selv og acceptere eget svar.

http://www.eksperten.dk/spm/259154

P.s. Velkommen til eksperten.dk - kan se du er helt ny her ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. september 2002 - 21:37 #8
Behøver ikke at gå så drastisk tilværks, som en formateringen.

<------ Prøv følgende ------>
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
Avatar billede double-g Juniormester
17. september 2002 - 21:41 #9
Proceslinien kan ”blive væk” på 4 forskellige måder:
1.    Procesliniens højde kan være ændret til 0, derved er den usynlig, og kan kun findes igen ved med musen at pege i nederste kant af skærmen indtil der kommer en lodret pil &#61490;. Klik og hold museknappen nede og træk lidt op, indtil din proceslinie dukker op.
2.    Proceslinien kan være indstillet til Skjul automatisk, og du kan nu få den frem ved at sætte musemarkøren hen i nærheden af det sted, hvor proceslinien skal være, oftest nederst på skrivebordet.
3.    Proceslinien kan være skjult af et åbent program. Du kan ændre indstillingerne for proceslinien inde i Start &#61474; Indstillinger &#61474; Proceslinie og menuen Start. Sæt her flueben &#61694; i Altid øverst. PS det er også her man kan sætte flueben &#61694; for Skjul automatisk.
4.    Proceslinien kan være flyttet til en anden position på skrivebordet. Prøv selv med musen, - klik på proceslinien og hold museknappen nede mens man flytter proceslinien til et nyt sted på Skrivebordet, - det kunne være i toppen, i venstre- eller højre i side af skærmen, det kunne også være midt på skærmen!
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
17. september 2002 - 22:05 #10
NY INFORMATION !!! reinstallation, sfc /scannow m.m. virker ikke. Men jeg har fundet ud af, at problemet kun gælder når jeg er logget ind. Kæresten har proceslinje og startmenu !!!
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
17. september 2002 - 22:05 #11
og det er ikke fordi proceslinjen ligger "gemt i siderne"
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. september 2002 - 22:07 #12
Prøv at trykke på Windows logoet på dit tastatur ?

Suran
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 22:08 #13
Hvis du er i den heldige situation, at det ikke er i administrator-delen du har problemet, så kan du jo slette den profil du har bøvl med og så oprette den igen...
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
17. september 2002 - 22:16 #14
Tryk på windows logoet hjælper ikke og jo, jeg er "desværre" administrator !
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 22:54 #15
*piiiiiiiiiiiv* :o)

Det hælder mere og mere mod en omformatering, tror jeg... Omend det kunne være lækkert at undgå det!
Avatar billede onki Nybegynder
18. september 2002 - 00:17 #16
Log på som Administrator (Ctrl+Alt+Del Ctrl+Alt+Del Administrator og password) For at logge af på din nuværende profil, når nu du ikke har menuen "start", kan du trykke Alt+F4.

Hvis processlinjen er der, sletter du din profil og opretter den igen (husk at lave backup af dine dukomenter).
Avatar billede fastwrite Nybegynder
18. september 2002 - 00:22 #17
Hvis du har mod på det, vil jeg gerne hjælpe ved at fjernstyre din computer - ved hjælp af XP'ens hjælpe funktion, hvor man kan invitere en anden til at se billedet af din computer. Der vil jeg kunne se hvad problemet er, og højest sandsynligt hjælpe dig.
Avatar billede onki Nybegynder
18. september 2002 - 00:23 #18
fastwrite>>
Det kan du da ikke bare skrive, du må da have et bud på hvordan du vil gøre det......
Avatar billede konex Nybegynder
18. september 2002 - 07:20 #19
hvad nu hvis du går i kontrolpanel og vælger "Proceslinje og menuen start" få du den så frem.

hvis du gøre så vælge:
Bevar altid proceslinjen øverst
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
18. september 2002 - 10:06 #20
Jeg prøvede næsten alt og genstartede adskillige gange. Dog prøvede jeg ikke formatering og heller ikke nye profiler. MEN .....efter at have benyttet min kærestes profil (som jo virkede) igen og senere loggede på min egen profil, så var min proceslinje og startmenu tilbage ? Desværre blev jeg ikke meget klogere på hvad problemet var. Men tusind tak for hjælpen til jer alle, hvem der så end fik det til at virke igen !!!