Avatar billede computikken Nybegynder
17. september 2002 - 20:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Optager af H til

Jeg har et C-media lydkort og bruger et headset med mic. Når jeg optager tale, er det meget metallisk, lavt og knasende. Jeg har tidligere brugt en lille "ekstern" mikrofon, med det samme ringe resultat. Hvad gør jeg ?
Avatar billede computikken Nybegynder
17. september 2002 - 20:09 #1
PS. Jeg har XP Home.
Avatar billede the_email Nybegynder
17. september 2002 - 20:10 #2
Det er din mikrofon den er gal med. Køb dig en ordenilg en og prøv igen..
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 20:19 #3
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Lyde og lydenheder -> Fanebladet Lydstyrke -> Lydstyrke for enhed -> Avanceret... -> Så åbner et nyt vindue der hedder Afspilning -> Vælg Indstillinger -> Egenskaber -> Juster lydstyrken for -> Indspilning -> OK -> Under Mikrofon kommer der så en knap der hedder Avanceret, tryk på den -> Tryk på Mikrofonforstærkning nederst.

Måske du også kan bruge dette til noget:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Lyde og lydenheder -> Fanebladet Stemme -> Test lydhardware.
Avatar billede computikken Nybegynder
17. september 2002 - 20:20 #4
Kan det være lydkortet. Jeg har lige prøvet med en tredje microfon, med det samme resultat ?
Avatar billede computikken Nybegynder
17. september 2002 - 20:34 #5
Jeg har prøvet at følge din opskrift, men når jeg kommer til
"indspilning -> OK -> under mikrofon er der ingen avanceret ?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 21:33 #6
Hmm? Ser det ikke sådan her ud?
http://home.no/sausage/lyd.gif

Prøv at gøre som jeg beskrev det, for det bør virke.
Avatar billede computikken Nybegynder
17. september 2002 - 21:53 #7
Det er det billede jeg får frem, bare uden avanceret knappen !
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 23:13 #8
Og du gjorde som jeg skrev med at "Juster lydstyrken for -> Indspilning"?
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
18. september 2002 - 14:56 #9
har du sat den til mikrofon indgangen? Hvilket program bruger du til at optage i?

Mvh. morten Hjort
Avatar billede computikken Nybegynder
18. september 2002 - 19:40 #10
Ja, det har jeg. Jeg bruger win XP og Logitec webcam software. Samme resultat !
Avatar billede computikken Nybegynder
27. september 2002 - 19:54 #11
Opgivet. Køber et nyt kort.