Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 18:53 Der er 66 kommentarer og
1 løsning

Hvordan hacker man

Jeg vil gerne kunne finde nu af at hacke mig ind på en andens computer, man med hvilket program, og hvordan......har meget brug for hjælp fordi jeg skal lave en raport om at firewall/hackning
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 18:54 #1
LUUUUK!!!! Folk herinde er ik så tolerante overfor folk der spørger efter sådan noget!
Avatar billede nicofrench Nybegynder
17. september 2002 - 18:54 #2
Hvordan hacker man? -Det gør man ikke.
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 18:54 #3
Og desuden er det ulovligt at hacke, så jeg ville nok bare droppe det spm. og så finde det ud af det på anden vis, hvis du stadig agter at lave noget kriminelt!
Avatar billede d34c0n Praktikant
17. september 2002 - 18:55 #4
Det er jo ulovligt, men jeg kan sige at to mest kendte programmer til at hacke sig ind på en anden persons computer, er ved at bruge "netBus" eller "Sub7". Det foregår som en trojan (dvs. at vedkommende skal åbne en fil og derefter har du adgang til hans computer). så kan du styre hans mus, cd-rom drev .. faktisk alt!!

Det er meget let at spore såååh :)
det var lige lidt hurtig info om det, håber det kan bruges.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 18:56 #5
Det er ikke nødvendigvis ulovligt at hacke. Man kan jo prøve at hacke sig selv ;) Men du skal ikke regne med at få svar herinde, da det er et ulovligt spørgsmål, men du kan sikkert finde andre steder på Internettet der fortæller om hvordan man hacker. Der må da også være andre end dig der har skrevet opgave om det - har du prøvet at søge på studionet?
Avatar billede d34c0n Praktikant
17. september 2002 - 18:57 #6
det skal også lige siges at du nok ikke skal prøve det på nogen du ikke kender (eller overhovedet ikke gøre det). for bare fjenden har en firewall på, kan han se din ip - som kan føre til din hjemadresse osv!
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 18:57 #7
fiskesuppe>
"Jeg vil gerne kunne finde nu af at hacke mig ind på en andens computer"

Jeg tror nok at han vil hacke andre computere end sin egen ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. september 2002 - 18:59 #8
Ufatteligt at der er nogen der ligger et svar! Spader!!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2002 - 19:00 #9
Spørgsmålet har været oppe før, og for mig er det ikke ulovligt at vide hvordan man hacker, da man er nødt til at vide dette for at kunne beskytte sig som administrator. Jeg har derfor ingen kvaler ved at bsvare dette, jeg tror altid på det bedste i folk. Svar kommer om små 10 minutter
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 19:02 #10
bufferzone> Jeg er sådan set ligeglad med om folk herinde spørger om noget ulovligt, men jeg ved bare at der er mange folk herinde der er lidt hidsige når det kommer til sådan nogle spm. Det har jeg selv oplevet da jeg prøvede at hjælpe en, og alle andre så ligepludselig synes det var MIG der var ulovlig! =)
Derfor er det eneste jeg prøver at sige, pas på... Folk vil kræve jer deaktiveret pga. disse spm.!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 19:02 #11
Jeg kan heller ikke se hvad der skulle være godt ved at hacke sin egen computer. Hvis han gør den åben for at man selv kan hacke sig ind på den, så vil alle andre jo også kunne hacke sig ind på den...

Som d34c0n skriver kan man bruge nogle programmer der hedder sub7, netbus, deep throat, netspy og mange andre til at lave en forbindelse til en andens computer. Problemet er bare at man så selv kan blive hacket meget nemt, for så har man jo selv installeret programmerne... lad være med at hacke, det er ulovligt i Danmark og du kan ikke bruge det til noget i den virkelige verden.
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:02 #12
tak bufferzone.....jeg vil ikke bruge det til at hacke mig ind på anders computer, jeg skal bare vide hvordan det virker så jeg kan skrive det i min raport.
Avatar billede d34c0n Praktikant
17. september 2002 - 19:04 #13
mobz hvad vil du have forklaret?
regner du med folk skal skrive dig en hel guide til det?!
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 19:05 #14
mobz> Jeg vil foreslå dig at låne en bog om det, eller surfe lidt rundt og finde info omkring firewalls (da der højst sandsynligt vil stå hvordan de virker, og derudfra kan du jo så konkludere hvordan man hacker), og så ønske dig held og lykke med din raport!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. september 2002 - 19:06 #15
Mobz>> luk spørgsmålet lige meget hvor reele dine hensigter er vil du og alle der hjælper dig blive anmeldt....
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:06 #16
og hvis jeg finder ud af hvordan man gør vil jeg vist det i min fremlægglese..... hvor jeg stiller 2 computer ved siden af hinanden (det er kun de 2 computer der er forbundet) og se å vil jeg vise hvor let det er eller hvor svært det er.....c",)
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 19:06 #17
En firewall forhindere at der uønsket bliver sendt data fra din computer til en anden...
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2002 - 19:06 #18
Jeg mener stadig at det er en vigtig viden at beside som administrator, mit svar vil selvfølgelig være meget generelt og ikke anvise nøjagtige metoder og værktøjer. Svaret vil også indeholde anvisninger til hvordan man så beskytter sig, da det jo er det svaret skal bruges til
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. september 2002 - 19:06 #19
læs reglerne folkens: http://www.eksperten.dk/regler.phtml

2.1.5 spørge efter eller poste materiale der kan benyttes i ulovligt øjemed. Feks. fremstilling af computervirus, bomber eller falske penge.
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 19:07 #20
mobz> Hvis du vil hacke rigtigt (og ikke bare vha. en trojan), så kan det tage flere timer, da du jo skal gætte en password.. Men hvis du allerede kender det tager det jo ikke så lang tid.. Men hvad er så meningen med at hacke?? =)
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:11 #21
det jeg mener med at lære at hacke er at kunne komme ind på en andens computer og fx. lære han dokomente,
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2002 - 19:12 #22
Funguy>En "rigtig" hacker bruger ikke flere timer, han bruger uger eller måneder. kun en amatør vil buldre igennem og efterlade sig spor og støj så han er let at finde og identifisere
En firewall vil ikke nødvendigvis stoppe en hacker, hvis han ved hvad han gør, det kræver lidt mere og dermed bliver spørgsmålet både interessamt og vigtigt at besvare IMHO
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:12 #23
jeg vil lære at hacke min ind på en der ingen firewall har.....
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 19:15 #24
bufferzone> Ja, men jeg tror nu ikke at ham der har stillet dette spm. er en rigtig hacker... Man lærer jo ikke at hacke på en uge.. Så derfor er den eneste måde han kan hacke på, nok bare at buldre igennem! Man kan aldrig være sikker på at man ikke får et hacker-besøg... Kun hvis man lukker for sin netadgang =)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. september 2002 - 19:15 #25
Mobz>> 10minutter til du bliver anmeldt.
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:17 #26
james t dk hvad mener du????
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. september 2002 - 19:18 #27
Du bliver meldt til Co-admin for ulovligt spørgsmål, hvis du ikke lukker det?
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:18 #28
oki men hvordan lukke man det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. september 2002 - 19:19 #29
Svar selv på det og accepter dit svar
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:19 #30
oki tak
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:22 #31
ja selvom det ikke var et ulovligt spørgsmål lukker jeg det???? fordi at bruge hacker programmer på sig selv er ikke ulovligt....
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:23 #32
james t dk.....få dig dog et liv....
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:25 #33
ikke engang vil hjælpe en skole elev.....tak for det james t dk.....du kunne da bare være netral
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:26 #34
håber du har det godt med det.........
Avatar billede dmcn Praktikant
17. september 2002 - 19:28 #35
mobz : james_t_dk har 100% ret. Jvf. reglerne hører spørgsmål med information der kan benyttes i ulovligt øjemed ikke til på eksperten. Det kan godt være at dine intentioner er åh så gode, men nu er spørgsmålet jo ikke kun synligt for dig. Enhver af ekspertens 40000 brugere kunne gå herind og se det - og blive inspireret.
Stop flamingen og læs www.exp.dk/regler.phtml en gang til.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 19:29 #36
mobz> Prøv nu at lukke r*ven! Det er satme ikke så svært at lære at hacke hvis man bare kan finde ud af at bruge nettet! Så lær nettet at kende før end du bevæger dig ud i det mere advancerede! Og så accepter at disse spm. ikke er velsete på Eksperten.dk!

Barnligt!!!!!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. september 2002 - 19:37 #37
mobz>> jeg har det fint med at du ikke lære at hacke her! Så er min maskine sikker en dag mere.
Jeg har ikke ondt i røven over at du ikke kan lave din opgave, for hvis du ville lave en opgave om indbrud må du jo heller ikke lave et indbrud for bedre at kunne skrive om det.
Du skriver selv at du vil hacke en maskine, det er at lave et indbrud, det er ulovligt, både i den virkelige verden og at spørge om i ekspertens verden.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2002 - 19:40 #38
Idet jer holder meget af reglsættet og generelt finder det godt og dækkende, mener jeg altid der er plads til tolkning. I sin yderste koncekvens ville reglerne med den hårde tolkning betyde at det ville være ulovligt at hjælpe folk med brænder problemer da en brænder kan bruges til at brænde ulovliget software, at hjælpe folk med download problemer, da der kan downloades pirat kopier af musik og software.

Mit indlæg i denne debat udelukkende for at give mig og andre mulighed for at lodde holdningen til disse grændsespørgsmål. Jeg er ikke enig med holdningen, men jeg retter mig selvfølgelig efter den
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:46 #39
bufferzone har rer...... mindst 50% af de spørgsmål her inde skulle lukkes hvis det stod til james t dk
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:47 #40
ups bufferzone har ret
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:48 #41
fx. der er et program der hedder dvdx som man ripper dvd`er det har jeg da hjulpet mange mennesker med herinde......
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 19:51 #42
om man har et hacker program eller man har et ripper program er da det samme....de er begge ulovlige.....men i siger kun noget til hacker programmet fordi det kan måske gå ud over jer selv.....men tror i den der laver dvd`er tror i de er glade for dvdx..........
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
17. september 2002 - 19:52 #43
jaa..
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 19:52 #44
mobz> Jeg er da ligeglad med om du lærer at hacke! Hack alt det du vil.. Bliv smidt i fængsel hvis du har lyst.. I don't care! Du skal bare ikke regne med at lære at hacke her på eksperten.dk! Så skide svært er det vel ikke at forstå????
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
17. september 2002 - 19:53 #45
mobz -> det hedder DIVX ;-)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
17. september 2002 - 19:54 #46
funguy -> køl lige ned.. -> du lever heller ikke op til dit navn :D
Avatar billede funguy Nybegynder
17. september 2002 - 19:56 #47
44fire44> Nej det gør jeg nok ikke =)

Men jeg kan bare ikke forstå at folk ikke bare kan acceptere at man ikke kan lære at hacke herinde!!
Avatar billede mobz Nybegynder
17. september 2002 - 20:42 #48
vil lige sige en ting 44fire44 det hedder dvdx og er et program....divx er et codec og dvdx er et program
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 21:26 #49
Der er sq da ikke noget ulovligt ved at rippe en DVD hvis man har købt den på lovlig vis.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2002 - 21:28 #50
Fiskesuppe>Nøjagtigt ligesom det ikke er ulovligt at hacke sit eget system over et lukket netværk ;-)
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. september 2002 - 13:10 #51
Jeg forstår slet ikke problemet. Eksperten har nogle regler og dem overholder man selvfølgelig. Enhver har vel læst reglerne før tilmelding.
Avatar billede mobz Nybegynder
18. september 2002 - 15:14 #52
spørge efter eller poste materiale der kan benyttes i ulovligt øjemed. Feks. fremstilling af computervirus, bomber eller falske penge.

der står IKKE at man ikke må hacke sit eget netwærk
Avatar billede dmcn Praktikant
18. september 2002 - 15:17 #53
Det du skal fokusere på er:
"spørge efter" og "materiale der kan benyttes i ulovligt øjemed". Informationerne du ville have fået kunne enhver have brugt til at hacke hvem de nu havde lyst til. Nu skal du så fokusere specielt kraftigt på: "der kan benyttes i <hint>ulovligt øjemed</hint>".
Blev det tydeligere nu?
Avatar billede EIHP Juniormester
18. september 2002 - 15:21 #54
Hmm der findes mange måder...
Jeg lærte det via hjemmesider på nettet...
Så du må bare igang med at søge...
Et godt råd, start med din ejen computer først...
Avatar billede mobz Nybegynder
18. september 2002 - 19:02 #55
Hvis man må hjælpe folk med at rippe dvd.....og det kan bruges til noget ulovligt.......så kan jeg ikke se hvorfor man ikke må hjælpe med at hacke....
Avatar billede mobz Nybegynder
18. september 2002 - 19:05 #56
det er begge ting, som firmaer mister milioner af kr. hvere år på at bekæmpe det......
Avatar billede qualicase Nybegynder
18. september 2002 - 22:42 #57
Hvordan laver man nemmest et villa indbrud uden at blive anholt..?--??
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
19. september 2002 - 12:53 #58
mobz -> Jamen man må heller ikke få hjælp til at rippe en DVD, så det er et ret dårligt eksempel du kommer med der. Hvis man vil rippe en DVD må man selv finde ud af hvordan, ellers er det ikke lovligt.
Avatar billede tweak Nybegynder
19. september 2002 - 17:09 #59
mobz.. det er begge ting, som firmaer mister milioner af kr. hvere år på at bekæmpe det......

---------------------------------------------------------------------------
%¤#@`/&% Godt jeg har en firewall til at holde fjolser som dig ude! Min pcér er privat ligesom mit hjem, så ta og hop ud og leg med din legekammerater, for det behøver du vel ikke hjælp til???

Tweak...............
Avatar billede tronixx Nybegynder
22. september 2002 - 17:52 #60
hader hackere.. og vil anmelde en hacker der hackede mig
Avatar billede bongobride Nybegynder
22. september 2002 - 17:54 #61
lol
Avatar billede mobz Nybegynder
24. september 2002 - 14:15 #62
nu ved jeg hvordan man hacker www.try2hack.nl
hehe
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. september 2002 - 15:08 #63
mobz. Du er hermed anmeldt til admin.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. april 2004 - 21:00 #64
qualicase -> total fedt indlæg :D !!
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
05. maj 2004 - 22:56 #65
Opdager jeg dig at kacke kommer jeg efter dig??? HADER kackere...
Det kan ik være rigtig at man ik kan ha en com for sig selv. uden alle mulige skal genere en...
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
01. juli 2006 - 18:43 #66
Skrid dog af eksperten.dk... Hacking er Ulovligt
Avatar billede fazli Nybegynder
01. juli 2006 - 18:53 #67
Øhm først vil jeg gerne sige lol til dette spørgsmål da jeg ikke havde regnet med dette spørgsmål her =0

Hvis du vil lære at hacke vil det tage flere måneder måske et par år at lære det, men det er ikke spor ulovligt medmindre du hacker uden du er blevet indbudt. så alle jer som kommer med kommentarer som "DET ER ULOVLIGT AT HACKE osv." er ren spam indlæg, så stop venligst dette.

Mobz > hvis du har tænkt dig at hacke computere uden de har givet lov kan du godt holde dig væk fra eksperten.dk da det ikke hører hjemme her.
Men hvis du vil gøre det som eksperiment sammen med en af dine venner f.eks. kan du starte med at lære programmering f.eks. C/C++, Perl eller Delphi. Det vil give dig et overblik over programmernes opbygning.

Til jer som siger "Sub7" og andre backdoors, vil jeg gerne tilføje at KUN Scriptkiddies roder med sådan noget =)

Vh.
Fazli