Avatar billede tooleys Nybegynder
17. september 2002 - 15:40 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

ingen AGP slot: hvad gør jeg???

davs allesammen. Fejlkøb! Købte forleden et AGP-kort til min maskine, som jeg bruger til lidt af hvert. Der sad ikke noget kort i i forvejen, da det er onbord shared skodgrafik.

Kortet var er en Matrox Geforce 400MX med 64 mega Sdram, men det viser sig, at bundkortet IKKE har noget AGP slot... Vent lige med at grine: faktisk blev jeg narret af, at mit bundkort hedder noget med "AGPset". Nå, men ok, jeg købte over nettet, så jeg kan velsagtens benytte mig af returretten, men jeg mener, hvad foreslår I?

maskinen er en Celeron 665mhh med 192 mega SDram (pc100). Skal jeg fyre bundkortet og opgradere hele lortet? Hvad ville det koste? Det kan vel næppe betale sig, da kortet ikke kostede mere end 430 kr. PCI korte er yt, og så er de dyre....

Jeg ville sætte stor pris om nogen kom med brugbare tips......Tak på forhånd, Tooleys
Avatar billede bbs Nybegynder
17. september 2002 - 15:44 #1
Ville købe et nyt bundkort - de er også billige..
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. september 2002 - 15:44 #2
du skal da helt afgjort opgradere dit bundkort, skidt med at grafikkortet ikke kostede så meget, men jeg tror du vil blive glad for at få et nyt bundkort, hvis du altså har råd, der er jo alt imellem 800 kr. op til 2-3000 kr.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. september 2002 - 15:49 #3
Køb et nyt bundkort og et bedre grafikkort. Du kan få et Geforce 4 mange steder til 1000 kr.
Avatar billede tooleys Nybegynder
17. september 2002 - 17:07 #4
ok, men så er valget meget begrænset, for kabinettet er micro-atx og processoren er celeron 256kb. Og så er det da synd at bruge pc100 RAM, når det nye bundkort kan klare 266/400 FBS (eller hvad det hedder).
Altså skal jeg samle mig en ny maskine?? (LOL)

Budgettet er stramt, drenge... Ok, hvad gør jeg? Skal jeg returnere varen?
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
17. september 2002 - 17:16 #5
Både din processortype og din ramtype er forældet, så du bør skifte motherboard, cpu og ram samtidig. Det er selvfølgelig lækkert med en hurtigere CPU, men du får også en stor hastighedsforøgelse i kraft af hurtigere ram og hurtigere forbindelse til rammen (FSB).

Mht. grafikkort, så skal du nok helt op på GeForce3 for at køre de mest krævende spil (har jeg læst), hvis du ikke har råd/lyst/behov til de nyeste grafikkort, så køb brugt. Du får meget for pengene.

Mine råd:
Lever grafikkortet tilbage (check evt. hvad du kunne få brugt for de samme penge).
Hvis du vil vente med at opgradere, så køb et brugt pci-grafikkort.
Når du opgraderer, så nøjes med et brugt grafikkort, og skift det engang, når pengene er der.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
17. september 2002 - 17:28 #6
Jeg mener at vide at du kan få et nyt PCI GeForce 2 MX200 hos shg for omkring 500, men hæng mig ikke op på det.
BTW så har din motherboard AGP, det sidder desværre bare "onboard" så der ikke er et slot til det.
Avatar billede tooleys Nybegynder
20. september 2002 - 22:40 #7
Tak for svarene, nu får vi se hvad pengepungen råder over.....
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. september 2002 - 19:25 #8
takker for points..
Avatar billede bbrockie Nybegynder
21. september 2002 - 19:28 #9
prøv at snuse lidt til priserne hos de forskellige forhandlere hos edbpriser; --> http://www.edbpriser.dk

God fornøjelse! ;)