Avatar billede thez Nybegynder
17. september 2002 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SAMBA som filserver med adgang for alle

Jeg er ved at prøve at få sat min SAMBA op, så alle ka få adgang og retigheder til /home/share.
I min smb.conf har jeg derfor skrevet følgende ind:

[share]
  comment = Shared Dir
  path = /home/share
  read only = no
  public = yes
  browseable = yes
  writeable = yes
  security = share
  create mask = 0777
  directory mode = 0777

Men jeg skal angive brugernavn og kode når jeg fra windows klienterne prøver at få adgang til selve serveren. (I listen over arbejdsgruppecomputere ka jeg se serveren, men ved dobbeltklik på den kommer der en login promt frem)

Hvordan undgår jeg at folk skal logge sig på for at få adgang til share??

OS: FreeBSD 4.5
SAMBA: ver.2.2.2

Med venlig hilsen
Simon
Avatar billede simonvalter Praktikant
17. september 2002 - 14:17 #1
er det ikke lidt dumt .. samba er ikke særligt sikkert i forvejen.

du kan jo bare sige at windows kilenten skal gemme password

eller opret en bruger på windows med samme username/password.
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
17. september 2002 - 14:19 #2
Det er fordi at det ikke er under selve share du skal skrive Security=share Det er længere oppe, kan ikke lige huske kigger lige efter i min smb.conf
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
17. september 2002 - 14:21 #3
Jeg har den ikke lige her, men når jeg kommer hen på firmaet kan jeg hjælpe det gør jeg nok om 1-2 timer
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 16:09 #4
kig ind på www.helgec.goggle.dk brug den smb.conf du finder der så vil du få adgang til alle share undtaget dem der specifikt er baseret på en bestemt bruger f.eks. /home/peter