Avatar billede pc-support Nybegynder
17. september 2002 - 09:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Speedstream 5781

Hej !
Jeg har ovenstående router og bruger Absolut telnet til at foretage ændringer i den, når der er behov for det. Nu har min kammerat fået en magen til, men når jeg gør (nøjagtig) som hjemme hos mig får jeg ingen login prompt. På min siger den at den er connected og så skal jeg lige trykke enter 1 gang og så står der "Login:" Men på min kammerats står der connected og uanset hvad jeg trykker er der bare blank skærm. Der kommer altså ingen "Login:". Jeg bruger min bærbare hos os begge, så der er altså ikke forskel i opsætningen af Telnet programmet. Nogle der har en ide ?
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
17. september 2002 - 09:32 #1
kan du pinge routeren!?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
17. september 2002 - 09:33 #2
lyder slet ik til at du har forbindelse med routeren. Sikker på at der er åbnet for telnet ?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
17. september 2002 - 09:34 #3
har du prøvet med connecte til routeren via et konsolkabel over f.eks. COM1 ?
Avatar billede pc-support Nybegynder
17. september 2002 - 10:39 #4
Jeg connecter på fuldstændig samme måde som på min egen. Så det burde jo virke. Det er med et TP kabel til com-porten (via specialstik) på den bærbare. Jeg fatter ikke at det ikke virker når det er på fuldstændig samme måde !?! Jeg kan godt pinge routeren, men det hele foregår jo via comporten !!!
Avatar billede pc-support Nybegynder
17. september 2002 - 10:49 #5
Kan man telnettet via netkortet i stedet ? Hvis ja, hvordan ?
Avatar billede skumbaq Nybegynder
17. september 2002 - 15:10 #6
til pc-support

Når du er logget ind på routeren så skriver du

eth ip mgmt 192.168.1.5 255.255.255.0
save
reboot

nu vil 192.168.1.5 fremover kunne konfigurere routeren over netværket fra hvilken som helst maskine.
Avatar billede skumbaq Nybegynder
17. september 2002 - 15:17 #7
Din ven skal have koden til routeren

Hvis det er TDC han har tror jeg ikke de vil afsløre den.
Avatar billede rene-sor Nybegynder
18. september 2002 - 22:00 #8
Ja du kan godt telnette til din router over TCP, du kan i en command prompt skrive TELNET "router-ip" (router ip, skal være det lokal ip den har). Som andre også spørger om, kan du pinge den, hvis du ikke kan det, så er der noget galt med routeren's telnet server, så skal den sendes ind igen. Hvis du er usikker på hvilken ip den har, kan du i en command prompt skrive  ARP -A, så kan du se de IPer som du har haft en connection med, og da routeren er en gatway, vil du altid have connection med den, når du
F eks. bruger din browser.
Avatar billede krc_ Nybegynder
14. februar 2003 - 11:50 #9
Det var fordi stikket var forkert til præcis den router