Avatar billede jsvinther Nybegynder
17. september 2002 - 08:31 Der er 6 kommentarer

Antivirus på Redhat ...?...

Jeg har overvejet at lægge antivirus på min redhat server.

Hvilket program kan anbefales... ? (obs prisen er ikke så vigtigt)

Jeg havde selv overvejet serverprotect fra trend micro, men deres version er kun understøttet af systemer med single processor. Min server har 2.
Avatar billede skwat Praktikant
17. september 2002 - 08:51 #1
JEg har med succes køret UV-scan på freebsd
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. september 2002 - 09:02 #2
BTW: Hvor vigtig er en virus scanner på linux? er der så mange vira'er så det kan betale sig??
Avatar billede jsvinther Nybegynder
17. september 2002 - 09:09 #3
Den server det drejer sig om kører i produktion, og en del er afhængige af den. Jeg tør efterhånden ikke tage nogen chancer mere :-)
Avatar billede skwat Praktikant
17. september 2002 - 12:10 #4
Okay det er en virus scanner der skal kunne scanne efter Linux vira, det ved jeg ikke om UVscan kan, den scanner efter win32 vira(En stor fordel hvis man køre en filserver eller mailserver.)
Avatar billede jsvinther Nybegynder
17. september 2002 - 12:40 #5
(vores server kører apache)

læs nedestående:

***Nyhedbrev fra virus112***
Linux.Slapper.A udnytter en sårbarhed, som Eurotrust Virus112 A/S udsendte en alarm på til vores Security-kunder d. 27/6-2002 vedrørende en sårbarhed i OpenSSL til den populære webserver Apache. Der er nu detekteret en virus, som udnytter denne sårbarhed.

Virusen vil først etablere forbindelse til en webserver på port 80/tcp
(HTTP) for at tilegne sig informationer om web-serveren. Hvis webserveren ikke er en Apache eller ikke identificerer sig som en Apache webserver, vil virusen ikke forsøge at inficere den.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2002 - 16:58 #6
Jeg tvivler på en virus scanner vil kunne stoppe sådanne angreb. Der er tale om et program som udnytter en fejl i OpenSSL. Hvis man sørger for at holde sin maskine opdateret, evt. via RedHat`s up2date, vil man ikke være sårbar over for disse programmer.