Avatar billede fish72 Nybegynder
17. september 2002 - 06:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge

Jeg skal ud og købe en firewall......hvilken en kan i anbefale......evt en hardware box
Avatar billede well_r Nybegynder
17. september 2002 - 06:04 #1
hent da bare en firewall software som zonealarm?
Avatar billede boris Mester
17. september 2002 - 06:30 #2
Det kommer sgu da an på hvad den skal bruges til og hvor værdifulde dine data er og hvor stor interesse der er for at hacke dem!
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. september 2002 - 06:36 #3
Jeg kan anbefale www.smoothwall.org .. som bare skal installeres på en Pentium maskine. Kræver 50 MB harddisk plads - webinterface til at konfigurere den.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
17. september 2002 - 06:57 #4
Hvad med en kombineret router/firewall : http://www.dlink.dk/presse/2002-08/DI-604.htm.

Der er en kort artikel (reklame) om den i nyhedsektionen i Alt Om Data

//akj
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. september 2002 - 07:28 #5
Jeg vil klart anbefale den danske bitguard. Koster omkring 400,- kr og må ikke sammenlignes med zonealarm, tiny osv, som nok kan sættes ud af spil af hackerne. Det kan Bitguard aldrig. Bitguard fungerer fuldstændig som en hardware box, blot billigere. Men du må hellere selv læse lidt mere f.eks. her
http://www.tryus.dk/bitguard.asp
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 08:26 #6
Zyxels skulle ikke være dårlige, efter hvad jeg har hørt...

FX ZyxelWall 10
Avatar billede vardepigen Praktikant
17. september 2002 - 08:30 #7
jeg ville købe norton sikkerhedspakke....

deri er der både antivirus og firewall
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2002 - 08:43 #8
Hvis du kan "nøjes" med en personlig firewall, vil jeg anbefale "Den presonlige firewall" fra www.callisoft.dk. Koster ca 350,- kr og giver god sikkerhed da den anvender en anden metode end de fleste andre af slagsen.

Hvis du vil have en boks (hvad jeg vil anbefale) ville jeg kikke på zywall eller cisco. Zywallen til ca 2000,- kr. og cisco til ca. 2500,- (er den set til, på tilbud). Begge disse har stateful inspection, hvilket giver højrere sikkerhed end de personlige firewalls
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. september 2002 - 08:57 #9
bufferzone> Det er den personlige firewall fra callisoft som nu hedder bitguard for at kunne klare sig på det internationale marked.
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 09:16 #10
dk_akj >>> det er det samme med fx Zyxell Prestige 310, den har også "mini firewall" det er dog langt fra så godt som en Standalone firewall...
Avatar billede dk_akj Nybegynder
17. september 2002 - 09:20 #11
md_craig >> Den er vel ligesågod som f.eks Zonealarm, Norton personal Firewall osv. Eller ????

Og til en pris på under 600.- kr er den vel fin til hjemmebrug, hvis den vel at mærke er sikker nok.

//akj
Avatar billede thebadjojo Nybegynder
17. september 2002 - 12:54 #12
om du ska ha en sowtware firewall så ska du välja "outpost "firewall på www.agnitum.com
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. september 2002 - 13:59 #13
dk_akj >>> jeg tør slet ikke udtale mig om den er ligesågod som ZoneAlarm OSV... da jeg ikke har arbejdet såmeget i firewalls... det irritere mig faktisk lidt at min fungere som firewall, for jeg spiller en del på nettet, og selvom jeg har sat den pr default til at pege på min maskine, så virker det ikke 100%, og jeg roder rundt i det med at opsætte Sua/Nat i den... og jeg synes der er sindsygt mange porte at åbne...

og jeg må være ærlig at sige, at det ikke er mit stærke felt...
Avatar billede fish72 Nybegynder
17. september 2002 - 14:19 #14
tror jeg prøver bitguard.............tak for hjælpen
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. september 2002 - 07:45 #15
Tak for points! Jeg tror du bliver glad for den. Har hørt så meget godt om den. Jeg flytter idag til en anden by og får stofanet og noget af det første jeg skal ha' installeret på puteren er bitguard. Har hidtil kørt med et 56k-modem og ikke haft så meget brug for firewalls. Min kammerat, som ellers er meget kritisk med alt han installerer, er himmelhenrykt for bitguard.