Avatar billede cthomsen Nybegynder
16. september 2002 - 23:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiere en QT movie til lokal HD og afspille den via Director

Hejsa!

er det muligt via lingo at lave en Director movie der kopierer en fil fra en cd til en lokal HD, efter brugerens eget ønske, hvorefter at Director movien afspiller den kopierede fil - altså en form for "installer" funktion? Hvis det er muligt hvordan gør man?

Årsagen til dette spørgsmål er, at jeg sidder med nogle meget tunge QT movies som højst sandsynligt vil være umulige at se på de fleste cd-rom drev og jeg vil derfor forøge læsehastigheden ved at ligge filerne lokalt på brugerens maskine.

På forhånd tak
CThomsen
Avatar billede jmc Nybegynder
17. september 2002 - 06:39 #1
ProgressCopy Xtra extension  Copies files with a progress bar and cancel button.  updateStage.com

System Tools  Access to many common WIN API functions such as INI files, registry, file open/save, user's CD ROM drive, copying, etc.  the MEDIA shoppe

http://www.directxtras.com/DOS_home.asp?UUID=1181280
Avatar billede cthomsen Nybegynder
17. september 2002 - 07:31 #2
Det må kunne gøres uden at man skal betale for en løsning
Avatar billede sparkl Nybegynder
17. september 2002 - 08:25 #3
Har ikke lige så meget tid, så det bliver lige en hurtig forklaring:

Du kan bruge en almindelig copy kommando for at kopiere filen:

file("D:\File1.ext").copyTo(C:\File2.ext")

Du kan også bruge FileIO xtra'n, ligesom du også kan bruge den til at finde brugerens CDrom drev. FileIO er gratis og følger med Director.

http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/tn3123.html
Avatar billede jmc Nybegynder
17. september 2002 - 08:30 #4
Yeps,
file("D:\Longspeech.txt").copyTo(C:\Shortspeech.txt")
Avatar billede jmc Nybegynder
17. september 2002 - 08:31 #5
øv her kom jeg vist lidt sent. Men jeg gik ud fra du havde set hjælpen igennen.
Avatar billede cthomsen Nybegynder
17. september 2002 - 08:35 #6
jeg må tilstå¨, at jeg havde kiget i hjælpen, men fandt ikke lige denne funktion. Jeg takker mange gange for hjælpen.
Avatar billede jmc Nybegynder
17. september 2002 - 09:43 #7
Men jeg svarede jo egentligt på dit spørgsmål, da du ikke nævnte noget om krav til gennemførsel i første spørgsmål. Men newer mind... ;o)
Avatar billede ask-m Nybegynder
17. september 2002 - 11:01 #8
du skal nok bruge et xtra for at få en dialogbox op, så brugeren selv kan vælge "location" (fileIO har en displaySave, som kan bruges!!!), du behøver ikke bruge et xtra til at kopiere med, da directors egen "downloadnetthing" kan bruges... en "url" behøver ikke starte med "http://", men kan sagtens starte med "d:/"...

....bedre sent end aldrig....
Ask-M