16. september 2000 - 19:52Der er
11 kommentarer og 2 løsninger
TeleDK ProAccess ISDN og Prestige IH100 Router
Jeg kan ikke få min router Zyxel Prestige IH100 til at køre med begge linier hele tiden. Er der nogen som har en løsning på det?? Mener jeg har sat \"lortet\" rigtigt op. Er der nogen der kender til dette problem??
I Prestigens setup (som du kan accesse med Telnet når den er aktiv på dit net, som du formentligt ved) kan du i punkt 4. ISDN Access Setup angive ud for linien MULTILINK: Off, BOD eller ALWAYS.
Off betyder selvfølgeligt at den kun bruger 1 linie BOD betyder \"Bandwidth On Demand\" og vil benytte begge linier når du har behov for det, f.eks. mens du downloader/uploader større filer og endeligt ALWAYS hvilket betyder at den ALTID bruger begge linier, også selvom du ikke har brug for det.
Endeligt skal det siges at Prestige er autoindstillet til at afbryde den ene linie, hvis begge er i brug, når der er behov for en \"voice\" linie. D.v.s. hvis du bliver ringet op på en af linierne eller når du selv tager telefonen for at ringe op.
Hvis du i forvejen vidste ovenstående og har prøvet det og det stadig ikke virker, så kan det være andre indstillinger under hhv. General eller IDSN der ikke står rigtigt. Du skal sikre at det er switch-type DSS-1 og B-channel usage er Switch/Switch under ISDN setup. Om der evt. kan være andre indstillinger der også har indflydelse på det kan jeg ikke sige. Det virker fint hos mig med de ovennævnte indstillinger.
Jeg har prøvet både BOD og allways. switch-type DSS-1 og B-channel usage er Switch/Switch, er også sat op korrekt. Men stadig det samme problem. Den ene linie skulle ikke blive afbrudt af noget telefoni, da linierne kun bliver brugt til data-trafik. Kan du ikke hjælpe mig yderligere ?? Da det er ret træls kun at køre med den ene linie.
Sådan ser min ud, og den kører bare derudaf.... Det er godt nok en Prestige 128+, men der er vist ikke meget forskel på den, og Prestige 100 IH, såvidt jeg husker.
PABX Outside Line Prefix= Outgoing Calling Party Number= Incoming Phone Number Matching= Multiple Subscriber Number (MSN) Analog Call Routing= N/A Global Analog Call= N/A
Advanced Setup = No
Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:
Menu 4 - Internet Access Setup
ISP\'s Name= INTERNET Pri Phone #= 104938833883 Sec Phone #= My Login= domxxxxx My Password= ******** Single User Account= Yes IP Addr= 0.0.0.0
Da jeg i sin tid købte min router hos WOL hjalp de mig med opsætningen, og de sagde at man skulle taste de fire sidste cifre i tlf.nummeret ind under Subadress, -hvorfor, kunne de ikke svare mig på.
Hvis Pri Phone er optaget, prøver den med Sec Phone, så vidt jeg ved er det meningen med de to punkter, har altid kun brugt Pri Phone uden problemer.
Jeg gar tre forskellige numre indprogrammeret. ISDN Data nummeret er det nunmmer som WOL bruger til deres 1049-præfiks, altså A-nummerspærring, B1 har jeg til tale, og B2 til fax.
hahaha, - hvor var det sjovt, jeg skal lige grine færdigt....:-)))))))))))
Jeg tror ikke at den selv kan smide en kanal ved et tlf.opkald, hvis den kan, vil jeg også gerne vide hvordan.
//kdn
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.