Avatar billede freebie Nybegynder
16. september 2000 - 19:52 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

TeleDK ProAccess ISDN og Prestige IH100 Router

Jeg kan ikke få min router Zyxel Prestige IH100 til at køre med begge linier hele tiden. Er der nogen som har en løsning på det??
Mener jeg har sat \"lortet\" rigtigt op.
Er der nogen der kender til dette problem??
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. september 2000 - 12:48 #1
I Prestigens setup (som du kan accesse med Telnet når den er aktiv på dit net, som du formentligt ved) kan du i punkt 4. ISDN Access Setup angive ud for linien MULTILINK: Off, BOD eller ALWAYS.

Off betyder selvfølgeligt at den kun bruger 1 linie
BOD betyder \"Bandwidth On Demand\" og vil benytte begge linier når du har behov for det, f.eks. mens du downloader/uploader større filer og endeligt
ALWAYS hvilket betyder at den ALTID bruger begge linier, også selvom du ikke har brug for det.

Endeligt skal det siges at Prestige er autoindstillet til at afbryde den ene linie, hvis begge er i brug, når der er behov for en \"voice\" linie. D.v.s. hvis du bliver ringet op på en af linierne eller når du selv tager telefonen for at ringe op.

Hvis du i forvejen vidste ovenstående og har prøvet det og det stadig ikke virker, så kan det være andre indstillinger under hhv. General eller IDSN der ikke står rigtigt. Du skal sikre at det er switch-type DSS-1 og B-channel usage er Switch/Switch under ISDN setup. Om der evt. kan være andre indstillinger der også har indflydelse på det kan jeg ikke sige. Det virker fint hos mig med de ovennævnte indstillinger.
Avatar billede freebie Nybegynder
17. september 2000 - 17:32 #2
Jeg har prøvet både BOD og allways.
switch-type DSS-1 og B-channel usage er Switch/Switch, er også sat op korrekt.
Men stadig det samme problem.
Den ene linie skulle ikke blive afbrudt af noget telefoni, da linierne kun bliver brugt til data-trafik. Kan du ikke hjælpe mig yderligere ??
Da det er ret træls kun at køre med den ene linie.
Avatar billede kdn Nybegynder
17. september 2000 - 19:05 #3
Sådan ser min ud, og den kører bare derudaf....
Det er godt nok en Prestige 128+, men der er vist ikke meget forskel på den, og Prestige 100 IH, såvidt jeg husker.

                              Menu 2 - ISDN Setup

          Switch Type: DSS-1
          B Channel Usage= Switch/Switch

          ISDN Data    = 12345678            Subaddress= 5678
          A/B Adapter 1 = 12345678            Subaddress= 5678
          A/B Adapter 2 = 12345678            Subaddress= 5678

          PABX Outside Line Prefix=
          Outgoing Calling Party Number=
          Incoming Phone Number Matching= Multiple Subscriber Number (MSN)
            Analog Call Routing= N/A
            Global Analog Call= N/A

          Advanced Setup = No

                    Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

                        Menu 4 - Internet Access Setup

                    ISP\'s Name= INTERNET
                    Pri Phone #= 104938833883
                    Sec Phone #=
                    My Login= domxxxxx
                    My Password= ********
                    Single User Account= Yes
                      IP Addr= 0.0.0.0

                    Telco Options:
                      Transfer Type= 64K

                    Multilink= BOD
                    Idle Timeout= 60

                    Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

Press Space Bar to Toggle.

Avatar billede kdn Nybegynder
17. september 2000 - 19:09 #4
Hvis du vil have nogle andre menupunkter, må du ligge sige til....

//kdn
Avatar billede jens Nybegynder
18. september 2000 - 09:41 #5
Undskyld jeg blander mig - har også samme prob.

Du har kun sat Subaddress= 5678 - hvad er det lige for noget ?

Og så har du kun sat Pri Phone #= 104938833883 op men ikke Sec Phone ? - jeg har sat begge op, gør det mon den forskel at jeg heller ikke kan bruge B2

Hilsen
Jens
Avatar billede jens Nybegynder
18. september 2000 - 09:42 #6
Rettelse:
Du har kun sat Subaddress= 5678 - hvad er det lige for noget ?

Skule være:
Du har det her: Subaddress= 5678 - hvad er det lige for noget ?

Avatar billede jens Nybegynder
18. september 2000 - 09:47 #7
Yeaahhh, jeg fik den til at kører på begge hved at smide det ene nummer ud som kdn havde på sit.

Men hvordan fa\'en får man den til at smide én kanal når der bliver ringet til min telefon ?

Hvis der kommer et svar, så opretter jeg en dummie med 100 point

- Jens
Avatar billede kdn Nybegynder
18. september 2000 - 09:57 #8
Da jeg i sin tid købte min router hos WOL hjalp de mig med opsætningen, og de sagde at man skulle taste de fire sidste cifre i tlf.nummeret ind under Subadress, -hvorfor, kunne de ikke svare mig på.

Hvis Pri Phone er optaget, prøver den med Sec Phone, så vidt jeg ved er det meningen med de to punkter, har altid kun brugt Pri Phone uden problemer.

Jeg gar tre forskellige numre indprogrammeret.
ISDN Data nummeret er det nunmmer som WOL bruger til deres 1049-præfiks, altså A-nummerspærring, B1 har jeg til tale, og B2 til fax.

//kdn
Avatar billede kdn Nybegynder
18. september 2000 - 10:00 #9
>>jens
Oops, jeg glemte det sidste...
Du behøver ikke at bruge begge B-kanaler, jeg kender nogen der kun bruger den ene.

//kdn
Avatar billede freebie Nybegynder
18. september 2000 - 10:02 #10
Kan stadig ikke få det til at virke????
Avatar billede jens Nybegynder
18. september 2000 - 10:04 #11
det er bare for mærkligt det her - nu virker det ikke igen :-(

Prøver lige det med subadresse
Avatar billede jens Nybegynder
18. september 2000 - 10:10 #12
Hvis du vil have nogle andre menupunkter, må du ligge sige til....

TIL ;-)
Avatar billede kdn Nybegynder
18. september 2000 - 19:33 #13
hahaha, - hvor var det sjovt, jeg skal lige grine færdigt....:-)))))))))))

Jeg tror ikke at den selv kan smide en kanal ved et tlf.opkald, hvis den kan, vil jeg også gerne vide hvordan.

//kdn