Avatar billede docm Nybegynder
16. september 2002 - 22:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PC som vækkeur.

Kan man på nogen måde få pc'en til at tænde selv, og dermed bruge den som vækkeur? Jeg har fundet programmer der kan time alle mulige ting, men de kræver at pc'en er tændt, og det larmer min alt for meget til at kunne være døgnet rundt!

docm
Avatar billede well_r Nybegynder
16. september 2002 - 23:03 #1
hehe.. jeg har HØRT noget om at hvis du har et modem kan du vistnok tænde computeren ved at ringe det modem op.. som sender nogle signaler til computeren og dermed tænder den.. men jeg er sq ikke sikker!
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 23:03 #2
Hvis din BIOS understøtter den form for wake-up kan du som regel sætte den til at starte på et bestemt tidspunkt.

Det kan jeg med min, men kan ikke se det fede i at den skal vække en.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
16. september 2002 - 23:07 #3
Hvis den larmer så meget behøver du jo ikke et "vække ur's program" så er det vel nok ved at den bare tænder ;)

Suran
Avatar billede tumben Novice
16. september 2002 - 23:28 #4
...hvis du har en feature i din bios..der hedder noget i retning af "wake on PCI"....og du har et PCInetkort i maskinen.....og netkortet er forbundet til en switch..så kan du på følgende måde:

Enable "wake on PCI"
Sæt switchen i en timer ..du ved sådan en alm.man køber hvorsomhelst
Indstil timeren til hvornår du vil op..
så sker derdet at timeren tænder din switch....og sender signal til dit netkort...som så starter maskinen.
så lægger du bare en genvej til det program du vil have startet...i "startup menuen.....og så spiller det
sæt hele "lortet" dvs højttalere osv på den timer

(det kræver dog at du ikke har noget Logon på pcén dvs ikke noget med kodeord eller noget for at komme ind i windows)

det virker perfekt her..har lige prøvet det..med en windowsmediafilgenvej lagt i start..så starter der en lille film..med lyd og det hele ;-))
Avatar billede docm Nybegynder
17. september 2002 - 00:11 #5
Jeg tænker - hvis nu man kunne vække via netkortet, ville man i teorien så ikke kunne skrive et program der fra en hjemmeside kunne vække computeren?

docm
Avatar billede moroax Nybegynder
17. september 2002 - 04:24 #6
Køb dig en Nokia (ja, biltlf.) er er "vække ur" i - og det L A R M E R !!..

// MoRoax.dk
Avatar billede well_r Nybegynder
17. september 2002 - 06:01 #7
stod op for en times tid siden.. takket være min nokia 3310 :)
"thank u N.O.K.I.A"
Avatar billede tumben Novice
17. september 2002 - 08:01 #8
..bare gør som jeg beskriver..det er sgu da nemt !!
Avatar billede tumben Novice
17. september 2002 - 11:22 #9
takker og bukker..har du prøvet det ???
Avatar billede docm Nybegynder
17. september 2002 - 11:35 #10
nej... da vi er et par stykker om at dele en switch, og de andre ikke gider være afhængige af om jeg skal sove eller ej ;-)
Avatar billede tumben Novice
17. september 2002 - 11:46 #11
de skal så bare ikke sætte til "wake on PCI"...så spiller det :-)
Avatar billede tumben Novice
17. september 2002 - 11:47 #12
..arr ok ...den skal jo først slukkes ..og så kan de ikke komme på...men hvis du nu sætter switchen til at slukke kl 0500..så er der vel ikke nogen der bruger de andre pcér.
Avatar billede maail Nybegynder
17. september 2002 - 16:49 #13
docm hvad hedder det program du kan bruge til at time med??
Avatar billede docm Nybegynder
17. september 2002 - 18:08 #14
-> tumben: Det kunne man selvfølgeligt gøre... takker! ;-)

-> maail: College Alarm Clock