Avatar billede thomas_205 Nybegynder
16. september 2002 - 22:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nvidia 40 drivers???

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan bruge nvidia tools i den nye nvidia 40 driver??? Den melder bare ud med en fejl om at jeg ikke kan starte en dll som et program (hvilket giver masser af mening) Er der noget jeg har gjort forkert?
Avatar billede zaditor Nybegynder
16. september 2002 - 22:17 #1
Hmm... Den dll som den ikke vil starte, har du prøvet at hente den, og se om den mangler..?
Avatar billede daliwi Nybegynder
16. september 2002 - 22:19 #2
Jeg havde det samme problem, er det ikke rundll32.dll den skriver som fejl? Jeg har ladet mig fortælle at det er en fejl i den nye driver som gør, at den ikke kører så godt sammen med WinXP.
Avatar billede thomas_205 Nybegynder
16. september 2002 - 22:20 #3
Det er ikke nogen specifik dll den snakker om, den siger bare ordret at man ikke kan starte en dll som en applikation! Det er jo logisk nok, men hvad er der galt med driveren?
Avatar billede daliwi Nybegynder
16. september 2002 - 22:23 #4
Brug en af de ældre drivere, jeg er blevet anbefalet at bruge 29.42 og det virker perfekt.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 00:04 #6
Som jeg nævner i mit "spørgsmål" (det metal_hansen har link'et til) skal du fjerne to filer:

"nvrsXX.dll" og "nvcpXX.hlp " (xx=da i vores tilfælde; det er hvilket sprog den er beregnet på! Kører man engelsk XP, er det således nvcpen.dll...)

Evt. skal du installere driveren igen, og så virker det!

Men effekten var i mit tilfælde kun midlertidig; efter tre-fire gange genstart faldt points'ne i 3DMark2001 knap 1000, hvilket hev mig ned på nogenlunde det samme niveau som med de tidligere drivere!

http://service.madonion.com/compare?2k1=4350150
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 00:05 #7
*yuk-yuk*
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 00:09 #8
I øvrigt, endnu en ting... Du vil opleve en del grafikfejl med den driver! På min 'puter virkede det som om, den "sprang noget af grafikken over", så at sige... Der var pludselig nogle ting der ikke blev tegnet som tidligere og andre kørte knap så flydende!
Til gengæld var der en mærkbar ændring - i én test! Og en lille-bitte smule i resten, hvoraf enkelt var fyldt med fejl! Jeg tror ærligt talt ikke, der er nogen gevinst med den nye driver... :o(
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 00:12 #9
Heh, sammenlign lige jeres systemer med denne lille test!

http://service.madonion.com/compare?2k1=4449807

Jo-joh, man kommer langt med en P4 på 3998Mhz og et Radeon 9700 *hrøm*
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 11:59 #10
Takker :o) Jeg går så ud fra, det virkede...?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. september 2002 - 17:45 #11
tsk