Avatar billede kolsen Nybegynder
16. september 2002 - 21:22 Der er 14 kommentarer

kan ikke logge på MSN kommunikationstjeneste / ikke bruge Webcam

Har læst tidligere svar og prøvet men uden held - hjælp...

Jeg har windows XP, directx v. 8.1, zonealarm pro (firewal) og Logitech QuickCam (3000). Nu ville jeg så forfærdeligt gerne kunne bruge MSN / netmeeting til video/lyd snak med bekendt i Tyskland (bl.a.) der har windows ME maskine.

MEN MEN MEN beskeden fra MSN er hele tiden at det ikke er muligt at logge på kommunikationstjenesten og i netmeeting kan jeg ikke se mit outlook adresse kartotek så der er ingen adresser tilgængelige.

Hvem kan hjælpe????
Avatar billede tumben Novice
16. september 2002 - 21:53 #1
hvad for internetforbindelse har du
Avatar billede kolsen Nybegynder
16. september 2002 - 22:02 #2
øhhh kabelnet (via antenneforening) tror jeg det hedder....
Avatar billede bilde Nybegynder
16. september 2002 - 22:55 #3
Hvis du skal lave et netmeeting med video-chat, skal begge parter havde Windows Xp.
Men du kan godt stadigvæk bare start en normal voice-samtale...
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
16. september 2002 - 23:07 #4
Port 3389 (og sikkert 5004) på din FW skal åbnes førend trafikken kan komme igennem.
Avatar billede kolsen Nybegynder
17. september 2002 - 16:31 #5
hvor sætter jeg port 3389 og 5004. Jeg har givet FW lov til alt trafik. Og kan ikke se disse port adreser... Hjælp en edb analfabet please...
Avatar billede kolsen Nybegynder
17. september 2002 - 16:33 #6
Jeg kan heller ikke starte en alm voice-samtale for netmeeting kan ikke finde mine kontaktpersoner (i outlook) og MSN (har også alle rettigheder i FW) kan ikke logge på kommunikationsserver så hvordan løser jeg dette.
Avatar billede tumben Novice
17. september 2002 - 17:00 #7
jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med ..kontaktpersoner i Outlook..hvad har detmed MSMessenger at gøre ????
Avatar billede kolsen Nybegynder
17. september 2002 - 17:08 #8
Det har ikke noget med MSN at gøre. Når jeg acceptere en stemmesamtale i msn står msn med besked om at der oprettes forbindelse til personen men dette sker ikke. (oprettelse af forbindelse). Samtidigt er det sådan at når MSN starter op er alle service ikke logget på og her er det kommmunikationsserver den ikke kan logge på.

Med outlook adr bog var det ifm netmeeting - her kan jeg slet ingen kontaktpersoner se.
Avatar billede tumben Novice
17. september 2002 - 18:05 #9
..vi er enige om at du har nogle personer i Tools...manage contacts.....ikke!!!...som du har addet efter deres tilmeldingsadresse..
..elllers er der jo ikke meget hul igennem.
Hvis du har en NAT router er det 99 % sikkert derfor det ikke virker
Avatar billede tumben Novice
17. september 2002 - 18:14 #10
..jeg er ikke sikker på jeg fatter hvad du taler om...men prøv hjælpen i messenger...her f.eks.

http://help.microsoft.com/EN_US/HelpWindow_msg.asp?INI=msgr_msnv46.ini&H_VER=1.7&SearchTerm=stnuocca&S_Text=For%20help%20on%20the%20Accounts%20tab,%20click%20a%20topic%3A&H_APP=MSN%20Messenger&Filter=msn
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. september 2002 - 11:17 #11
Her er lidt dokumentation jeg fandt på nettet!!

Sådan konfigureres netværket til onlinemeddelelser og filoverførsel

Bemærk! Dette er en del af Vejledningen til netværksadministratorer. Det er
ikke tiltænkt slutbrugere.

Som netværksadministrator kan du forbedre den måde, folk på dit LAN
(lokalnetværk) opretter forbindelse til onlinemeddelelsestjenester på.
Windows Messenger forbinder brugere på et LAN med
onlinemeddelelsestjenester via samme forbindelse som deres standardbrowser
bruger, hvis der ikke findes en anden vej. Denne type forbindelse begrænser
funktionaliteten i Windows Messenger, så du fortrinsvis kan sende
onlinemeddelelser og se, hvem der er online.

Proxy-serverne kan konfigureres, så netværksbrugerne kan oprette direkte
forbindelse til onlinemeddelelsesserverne og få optimal ydeevne og adgang
til samtlige funktioner.

Til onlinemeddelelser

For at lade dine netværksbrugere få direkte adgang til
onlinemeddelelsestjenester, skal du:
Åbne udgående TCP-forbindelser til port 1863 på dine proxy-servere.
Fortælle dine netværksbrugere, hvilken slags proxy-server, dit netværk
bruger (HTTP, SOCKS4 eller SOCKS5), og give dem de nødvendige detaljer
(servernavn, portnummer, osv.), så de kan indtaste disse oplysninger på
fanen Tilslutning i dialogboksen Indstillinger (Funktioner, Indstillinger).
Sørg for, at det interne LAN har adgang til DNS-serverne (Domain Name
System), så det kan behandle navnene på eksterne værter som f.eks.
messenger.msn.com.

Til filoverførsel

Både ind- og udgående TCP-forbindelser bruger denne række porte: 6891 til
6900. Dette tillader op til 10 samtidige filoverførsler pr. afsender. Hvis
du kun åbner port 6891, kan brugerne kun udføre en filoverførsel ad gangen.

TCP-portene skal konfigureres, så soklerne i porten er åbne i længere
perioder.

Bemærk!

Filoverførslen fungerer muligvis, hvis du er tilsluttet en NAT-enhed
(Network Address Translation).

Sådan konfigureres netværket til stemme- og videokommunikation,
programdeling, Whiteboard og Fjernsupport

Bemærk! Dette er en del af Vejledningen til netværksadministratorer. Det er
ikke tiltænkt slutbrugere.

Hvis du har problemer med at bruge stemme- og videokommunikation,
programdeling, Whiteboard og Fjernsupport i Windows Messenger, kan det
skyldes, at du eller den person, du kalder op, er bag en firewall eller en
NAT-enhed (Network Address Translation). Der kan også befinde sig en
firewall eller NAT på linjen mellem en af jer og Internetudbyderen. Så
selvom du ikke selv er bag en firewall eller NAT, kan du få problemer med
at kalde op til én, der er det.

Hvis du er bag en NAT, har vi et par forslag til, hvordan du kan
konfigurere systemet til stemme- og videokommunikation, programdeling,
Whiteboard og Fjernsupport.

Artikler om baggrunden og oplysninger om, hvordan du aktiverer stemme,
video og anden kommunikation, hvis du har en NAT eller firewall, finder du
på webstedet med Windows XP Technical Resources
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/default.asp (webstedet er
på engelsk). Du skal gøre to grundlæggende ting for at aktivere
stemmekommunikation, hvis du har en NAT eller bruger et andet
operativsystem end Windows XP:
Kontroller, at den pågældende NAT er UPnP-aktiveret (Universal Plug and
Play).
Din firewall skal konfigureres, så alle funktioner i Windows Messenger
fungerer. Se Windows Messenger i Windows XP: Issues With Firewalls and
Network Address Translation Devices
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/deployment/natfw/default.asp
(webstedet er på engelsk) for at konfigurere netværket korrekt til stemme,
video og anden kommunikation.

Måske du kan bruge dette ?

/ng_tnt
Avatar billede xarto Nybegynder
21. april 2003 - 22:39 #12
netmeeting og msn's Stemmesamtale funktion virker kun med xp... så hvis du skal føre en stemmesamtale med en i tyskland kræver d at i begge har windows XP... håber du kan bruge d...

-Grammi
Avatar billede tumben Novice
22. april 2003 - 00:10 #13
virker kun med XP...hhhmmm.det tror jeg du har fået galt i halsen..det virker fint her med 2000
Avatar billede renehansen Nybegynder
03. august 2004 - 14:21 #14
Ja det er kunh fjernsupport der er forbeholdt XP