Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 19:35 Der er 66 kommentarer

Han har hacket min comp. hvad nu?

Hej jeg blev igår hacket ved hjælp af en trojan (S0m jeg modtog, og åbnede så dum som jeg nu var).
Nu har han siddet og keylogget (Mener jeg fordi jeg har mistet nogle ting på nogle sites som jeg kun kendte koden til)
Han HAR været inde og DL nogle film fra min HD og nu da jeg kontaktede ham slettede han ALLE sporene (med undtagelse af 1 fil) og nu siger han jeg ikke kan melde ham pga. at han har ryddet op efter ham.
Jeg har HELE vores samtale fra ICQ i en log hvor der bla. står at han har hacket mig.

Hvad skal jeg gøre mod ham?
Hvem har ret?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 19:37 #1
Det bliver i hvert fald meget svært at bevise tror jeg
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. september 2002 - 19:38 #2
Kig på http://www.anmeldelse.politi.dk/ - Skriv til dem og forklar dit problem. Men hvis du ikke har mistet vigtige så tag det som en lære streg og begynd at beskytte din pc bedre mod angreb.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
16. september 2002 - 19:38 #3
hvorn modtog du den trojan?...
Avatar billede groggy Nybegynder
16. september 2002 - 19:39 #4
Først og fremmest er dette en mulighed: http://www.anmeldelse.politi.dk/

Hvis du har hans IP, kan du også sende en klage til hans udbyders abuse afdeling.

Samtlige beviser du har skal selvfølgelig vises til begge parter så de selv kan vurdere det.

Der er ikke meget andet du kan gøre end det.
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:41 #5
Har du statisk IP?? Hvis du har melder du svinet. Strisserne spørger din udbyder om alle der har connectet til din IP. De matcher den liste med forbryderens IP og ser at han har været inde mange gange, plus hans tilståelse. Det er nok til at han bliver fundet skylding for hacking.
Avatar billede bloed Nybegynder
16. september 2002 - 19:41 #6
smid lige den ICQ log ud på eksperten så vi kan se hvad han skriver.
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 19:42 #7
Nu truer han mig med Hells Angels og dumme bøder osv.
Avatar billede groggy Nybegynder
16. september 2002 - 19:42 #8
Fint nok... Så kan du også melde ham for trusler. Det han gør nu er ris til egen røv.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 19:43 #9
haha...bare sig til ham at jeg nok skal tage mig at ham resten af hans (korte) liv hvis han bliver ved.

Jeg mangler lidt kød at træne sparketeknik på ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 19:43 #10
Hehe få et Swat Team til at sidde ved siden af dig når han truer og indrømmer det hele :)
Avatar billede nuki Nybegynder
16. september 2002 - 19:44 #11
hehe kau hvad hedder han.
Jeg har to venner B1 og B2 og de er rigtig sjove at lege med lol
Avatar billede nuki Nybegynder
16. september 2002 - 19:45 #12
*hint* B=bat
Avatar billede taskmgr Nybegynder
16. september 2002 - 19:45 #13
(Dette er bare et lille hint - ikke en anklage)

Du skriver at han har hentet en fil fra dig.
HVIS det nu, er en af de filer som ikke må omtales herinde, så tænk dig lige om, inden du ringer til strisserne og brokker dig ;)

(Det var ikke en anklage - bare en lille hjælper :)
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 19:45 #14
Hvordan kan jeg smide ICQ loggen ud når jeg bruger Message arkiv ?
Avatar billede bloed Nybegynder
16. september 2002 - 19:46 #15
marker alt og tryk ctrl-c.. indsæt det i eksperten..
Avatar billede groggy Nybegynder
16. september 2002 - 19:47 #16
Du kan markere det hele hvis du holder shift nede samtidig...
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 19:47 #17
Det var LEGO film min bror havde lavet :)

+noget Star Wars Parody
----------------------------------------
Så ulovligt er det ikke
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
16. september 2002 - 19:48 #18
Anmeld bumsen! Jeg synes det ville være ok ikke at anmelde ham hvis han "bare" havde hacket sig ind på din computer, men manden trueder dig også. smid lige den ICQ log ind
Avatar billede bloed Nybegynder
16. september 2002 - 19:48 #19
åbn din dos prompt... skriv netstat og giv os resultatet... så skal vi se hvem han er....
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 19:49 #20
Strisserne kan jo ikke se på filmen (DivX?) om den er ulovlig. Medmindre der kører store advarsler henover skærmen hvert 10 minut, eller det er Ringenes herre 2 ;)
Avatar billede ecoder Nybegynder
16. september 2002 - 19:50 #21
random act >>> det er fuldstændigt rigtigt! Det er pisse lige meget at han siger han har slettet alle sporende efter sig, og bla bla blaaa...........Hans IP kan han ikke slette, og om han så sad bag 200 routere, hubs, og brugte en anden computer end hans egen, så man finde ham. Så kom i gang med at anmelde spasseren! Skriv ikke kun til politiet, ring og gå amok og spar nu ikke "krudtet", (med andre ord, overdrivelse fremmer forståelsen, for: kau >>> Du aner ikke om det kun er det han har sagt han har taget!)

Mvh ecoder!
Avatar billede bloed Nybegynder
16. september 2002 - 19:52 #22
hvad er hans ICQ nr.....?????
Avatar billede ecoder Nybegynder
16. september 2002 - 19:52 #23
>>> Bloed "netstat" er det ikke kun active connections?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2002 - 19:54 #24
Har du overvejet firewall og antivirus???
Avatar billede taskmgr Nybegynder
16. september 2002 - 19:54 #25
Jeg fik engang besøg af en sød kriminal inspektør...

- og blev beskyldt for at have hacket lidt her og der.

Det var en 'hacker/cracker/whatever' der havde leget lidt igennem vores forbindelse.

Den var straks værre :/
Avatar billede bloed Nybegynder
16. september 2002 - 19:55 #26
hvis de er i en chat skulle jeg mene at ip'en er synlig...
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 19:55 #27
Firewall har jeg ikke fået installeret (Har lige rasat computereren og den okm ikke i 1. priotet, Antivirus har jeg bruget på nettet.)
Avatar billede ecoder Nybegynder
16. september 2002 - 19:58 #28
Hvad er folk vurdering her af Norton Antivirus 2002 og Norton Personal Firewall 2002?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2002 - 19:58 #29
Antivirus på nettet scanner ikke din mail!!!

En antivirus på din maskine havde måske snuppet denne Trojan.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2002 - 19:59 #30
Jeg bruger personligt Panda, se her: http://antivirus.jubii.dk

3års beskyttelse for 300kr.
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 20:00 #31
Husk du må under ingen omstændighedder lave trusler mod personen da det er straf bart (tror jeg).
Avatar billede groggy Nybegynder
16. september 2002 - 20:01 #32
random >> Du behøver ikke tro. Det er strafbart!
Avatar billede eazye Nybegynder
16. september 2002 - 20:02 #33
lytter..
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 20:03 #34
Som firewall skal man have sygate. Norton er nice men den er for udbredt og derfor kendt af alle hackere.
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:06 #35
Der er MANGE under netstat
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:07 #36
Jeg prøver at aftale noget med ham
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:08 #37
Nu påstar han han har været med i cDc (Cult of the dead cow)
Avatar billede ecoder Nybegynder
16. september 2002 - 20:09 #38
WHAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aftale noget med gerningsmanden, eller hvad mener du Kau?
Avatar billede nuki Nybegynder
16. september 2002 - 20:09 #39
Cult of the dead cow og hvad så hvad er der galt i det.
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 20:10 #40
og....?
Skulle det gøre en forskel?
Meld ham, han fortjener det.
Avatar billede ecoder Nybegynder
16. september 2002 - 20:10 #41
For dumt og sidde og chatte med sådan en nar mand! Smid hans IP her så vi kan se den!!!!
Avatar billede bloed Nybegynder
16. september 2002 - 20:11 #42
1000 point på at manden du leger med, er en lille nar der sidder foran fars computer og spiller smart! i morgen når han skal møde i 6 klasse vil han få buksevand af de store farlige drenge fra ottende!!!!! SKriv hans ICQ nr. og han vil få et chok....
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:12 #43
Yup, men så kommer han til at kende min adresse osv. og hvis han virkelig har noget at gøre med HA så...

cDc er det ikke en GAMMEL kult han er kun 14
Avatar billede bloed Nybegynder
16. september 2002 - 20:13 #44
cDc har været aktiv siden 97 tror jeg nok... Det var dem der lavede Back Orifice....
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:13 #45
119851657 vil på INGEN måde hænge ham ud
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 20:13 #46
cDc er fra USA, hvis kun er 14 skal jeg nok give ham buksevand!
Avatar billede ecoder Nybegynder
16. september 2002 - 20:14 #47
Hvis jeg var dig ville jeg hive mit fucking netstik ud og smide et nyt image på spanden, hvis du har det, eller re-install win + antivirus og firewall >>>> KAU!

Tænk dig lige om
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:14 #48
I know det var dem der lavede Back Orifice har haft emne om det i skolen :)
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:15 #49
image??
KOpiere indholdet og reinstalere det hele?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2002 - 20:17 #50
Nup lige zonealarm som firewall....
Den er gratis og har vundet flest tests.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. september 2002 - 20:18 #51
Test din firewall med denne side: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede bloed Nybegynder
16. september 2002 - 20:18 #52
hans e-mail er: theraveair@e-mail.dk
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:20 #53
Jeg har norman liggende et sted med TDCs pakke er det godt nok=?
Avatar billede nuki Nybegynder
16. september 2002 - 20:31 #54
hmmm han er da ikke en skide 18 år når han er så lam i hans icq info hmmm vil skyde på 9år og han har lige set hackers 1 og 2 samt swordfish.
Avatar billede nuki Nybegynder
16. september 2002 - 20:32 #55
-e
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:33 #56
Han er 14
Avatar billede nuki Nybegynder
16. september 2002 - 20:38 #57
haha ved du hvilket post nummer han har?
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:41 #58
Esbjerg mener jeg
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 20:42 #59
Haha han er da så godt som fanget hvis i har postnummer OG IP
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 20:45 #60
En der har trilian eller et ip sniffer program til ICQ?? Så har i en IP. Hvis altså de programmer er lovlige.
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 20:59 #61
kNam na se IP adresser via trillian?
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 21:05 #62
Ja hvis han ikke har blokeret det så broadcaster ICQ ens IP til alt og alle inclusivt chat proggramer som trillian.
Avatar billede qualicase Nybegynder
16. september 2002 - 21:06 #63
Hahaha Du behøves vist ikke føle angst..:)
Avatar billede eazye Nybegynder
18. september 2002 - 20:24 #64
må vi høre hvad der er sket siden? vil gerne vide om du fik anmeldt ham, eller om i aftalte et eller andet.
Avatar billede kau Nybegynder
21. september 2002 - 13:28 #65
Mine forældre overvejer sagen men jeg skal nok skrive noget hvis der sker noget k?
Avatar billede eazye Nybegynder
21. september 2002 - 20:00 #66
helt iorden.. :)