Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 19:19 Der er 21 kommentarer og
5 løsninger

VigTig afstemning om hvilket styresystem som er bedst.

Hejsa.
Jeg har igår spurgt om hvilket styresystem der var bedst, og det gik imellem win xp pro, og win 2000 pro. (her er hele spørgsmålet: http://www.eksperten.dk/spm/258301 )

Men da jeg synes det er for forskelligt, og ikke til at tage stilling til, så vil jeg bede jer ALLE om at gå her ind og stemme: http://www.timmer.dk/vote/vote.php

Tak.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 19:20 #1
Det er jo til grin! Det kommer jo helt an på hvad du skal bruge det til.
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:20 #2
Jeg stemmer XP hvis du vælger den engelske og win2k hvis du vil have dansk. Hvilket sprog tager du?
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. september 2002 - 19:20 #3
Så har jeg lagt min stemme - anonymt :D
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 19:22 #4
Så længe du ikke skal bruge den til andet end programmer og CS, så er 2000 helt klart at anbefale!
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:22 #5
crazy legs læs det der står på den første side han linker til.
copy/paste:
Det jeg bruger den til er for det meste:
Hjemmeside opbydning samt grafisk arbejde.
Musik afspildning.
En lille smule spil (næsten kun cs).
Og ellers hvad en 15 årig dreng bruger sin pc til.
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 19:22 #6
crazy_legs >> Se på det spørgsmål jeg stillede igår, om hvad jeg bruger den til.
random_act >> Dansk.. Why er der forskel på dk og en engelsk?
3rdpixel.hove >> Tak
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 19:23 #7
random_act >> Rigtigt ;-)
Avatar billede kau Nybegynder
16. september 2002 - 19:23 #8
Hmm.. Nu har jeg lige forelsket mig i din poll muligt du kan sende en kopi til grubbe@tdcspace.dk ?

Stemmer da på XP
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:24 #9
Der er nok lige en monster forskel på dansk og engelsk når det er XP pro vi snakker om.
Jeg smider en stemme ind på win2k nu hvor du vil have dansk.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 19:25 #10
Beklager at jeg ikke læste spm'et først, :-) , men det er nu gjort og jeg stemmer for 2000, som stadig er den bedste til programafvikling, og også udemærket til CS. (der var faktisk en test med to identiske computere med identiske drivere, men den ene var med XP og den anden 2k, og der gav 2k en bedre ydelse i CS...)
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 19:28 #11
kau >> Er du på icq, og har du en hp?
random_act >> Ok tak. (Vil du ikke lige uddybe det med sproget?)
crazy_legs >> Ok.. Tak
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:32 #12
Jeg kan ikke forklare det med sproget men mig og 9 andre kammerater sad og legede med diverse styresystemer en hel uge for at finde ud af hvilket styresystem der er bedst. Vi nåde frem til denne liste:

WinXP pro. eng.
Win2k
WinXP Pro. dansk og alle home.
Win98
Win95b
WinME
Win 3.11

Alt dette var dog før den nye SP1 er kommet til XP så det kan have ændret lidt....
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 19:36 #13
oki.. mange tak
Avatar billede taskmgr Nybegynder
16. september 2002 - 19:40 #14
/me tænker på hvorfor Linux ikke bliver nævnt, når selv Windows ME bliver... :)
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 19:44 #15
Hehe.. Jeg fatter sq ik linuz ;-)
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 19:49 #16
Kom nu kom nu kom nu gutter...

Stem Stem Stem ;-)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
16. september 2002 - 19:49 #17
Du fattede sikkert heller ikke Windows, før du prøvede det ;)
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:54 #18
Linux var der ikke tid til. Vi havde jo kun 7 dage til at installere og teste drivers, spil, programmer og køre diverse tests. 3.11 viste sig at være den næst bedste efter 2k til netværk. Vi ville også have testet NT serien men den var der ingen der havde. Vi har lavet lidt tests på NT 4.0 sådan for sjov, ikke på samme nevue som det andet, og den endte lige over 98. Men den er jo 99% server based så den har heller ikke interesse.
WinME kom med for at vise det var noget lort. Den kom kun op og delvis køre på 2 maskiner ud af vores 10.
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 20:41 #19
Okay.. Jeg tror jeg vælger 2k, men bare stem videre
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 20:49 #20
2k lyder som et fint valg! Men husk at hvis du får lyst til at spille en hel masse spil lige pludselig, så syntes jeg du skal lave en multiboot, med 2000 og 98SE
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 21:00 #21
En multiboot med 2k og 98se.. Og det er???

Nu vi er igang, har i så nogle gode ideer til hvad jeg skal gøre og ikke skal gøre når jeg installere og efter installationen af 2k???
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
16. september 2002 - 21:12 #22
Hmm.. mon ikke det koster lidt ekstra point? Du har vist fået fuld valuta for de første 15 point...
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 21:21 #23
Ja det er da vist rigtigt ;-)..

Jeg lukker i morn, (Indtager gerne vurderinger endnu), og opretter en ny i morn...
Avatar billede paviuz Nybegynder
16. september 2002 - 22:11 #24
har stemt.
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
16. september 2002 - 22:19 #25
Jeg vil helt klart anbefale Windows 2000! Det kører jeg selv med og det er godt og stabilt (har endnu aldrig oplevet at den er crashed)!!

Har givet min stemme inde på din side :o)
Avatar billede mnt Nybegynder
16. september 2002 - 22:24 #26
migigenigenigenigen >> Kan du uddybe det lidt?