Avatar billede ilias Nybegynder
16. september 2002 - 15:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort og Windows 2000

ok har prøvet at installere mit geforce 3 kort på win2k og xp men det virker ikke.  den kommer med en code 10 i enhedshåndteringen. og under installationen af driverne siger den noget med en digital signature not found.

har prøvet 28.32 og 40.41

Code: er en irq not assigned. men jeg kan ikke gøre det manuelt eller i biosen.

HJÆLP!!!!!!!!!!!!!
pc spec
Amd 1800+
SiS 735 K7S5A
Palit Daytona Geforce3 Ti 200
Avatar billede herman01753 Nybegynder
16. september 2002 - 16:33 #1
står der hvilken irq den er assigned til. hvis der gør, skal du lige tjekke hvilke andre enheder der er tilsluttet samme irq adresse
Avatar billede ilias Nybegynder
16. september 2002 - 16:44 #2
Den har ikke assigned nogen irq
Avatar billede herman01753 Nybegynder
16. september 2002 - 16:59 #3
men du kan godt bruge skærmen? hvordan hænger det sammen??
har du et andet graffikkor i?
Avatar billede ilias Nybegynder
16. september 2002 - 17:32 #4
Jeg har samme grafik kort i, og windows kan heller ikke finde nogen skærm i enhedshåndtering, men jeg har billede, så jeg fatter ikke en brik.
Og nu kan windows heller ikke starte op(den resetter bare pc'en under startup).
Avatar billede herman01753 Nybegynder
16. september 2002 - 17:43 #5
har du prøvet at starte windows op i safe mode? og derefter kigget på enhedsindstillinger, evt installeret en driver til den.

ellers tjek om du har installeret en driver til at gammelt graffikkort.

ellers kan du prøve at køre en windows update, og se om det kan afhjælpe dit problem. nogle gange kommer der patches, der kan løse disse problemer.

til sidst er det også en god ide at opdatere dine drivere til bundkortet du kan formentligt hente dem fra SIS hjemmeside
Avatar billede ilias Nybegynder
16. september 2002 - 17:45 #6
hvordan kører man i safe mode i win2000??? og det er e n clean install så intet gammelt grafikkort er installeret. har fuldt opgraderet min win2k med alle service packs og dertil følgende sager fra windows update.

+ at mit bundkort er flashed til den nyeste.
Avatar billede herman01753 Nybegynder
16. september 2002 - 18:03 #7
under opstart, trykker du på F8, før den skifter til vinduet "starting windows" og i den menu der kommer frem, skal du vælge safe mode

ud over at flshe din bios, har du så opdateret din bundkort driver.

og er du 100% sikker på det er den rigtige bios version, du har flashet til, det kunne også være en mulighed
Avatar billede ilias Nybegynder
16. september 2002 - 18:04 #8
jeg har også installeret agp 1.10 men det hjælper ikke
sidder lige og prver det med safe mode
Avatar billede ilias Nybegynder
16. september 2002 - 18:24 #9
safe-mode virker ikke den kommer med en slags blue screen i et milli sekund, der står noget med physical og den genstarter,
Avatar billede herman01753 Nybegynder
16. september 2002 - 18:27 #10
har du tjekket din ram? typisk hvis der er fejl i en pc, kan det være en defekt ramblok. hvis du har mere end en, så prøv at starte op med dem en ad gangen.

hvis du har et andet graffikkort, prøv dette, og tjek om det er det kort som er problemet.

virker det heller ikke, så prøv at tage alt overflødig ud af din pc, så du kun har graffikkort, processor, ram og harddisk. og se om den starter op. hvis den gør, så sæt tingene tilbage, en efter en indtil du finder fejlen
Avatar billede ilias Nybegynder
16. september 2002 - 18:40 #11
jeg bruger multiboot, og w98se kører fint så det er ikke noget med ram at gøre, det har noget at gøre med irq tildeling som jeg ikke kan få lov til at ændre, jeg har også prøvet med Winxp og den gør fuldstændigt det samme.
Avatar billede ilias Nybegynder
16. september 2002 - 23:38 #12
ok den her fortsætter på en ny tråd med 200 point mere, jeg er desperat og har pointene.

Her er hvad jeg mener:

jeg er ret sikker på at det er min irq assignment som er fucked, den tildeler ingen irq til mit grafikkort, den kan end ikke finde min skærm som er en Philips 107 T men jeg har billede, ( billede på et vga controller som den også melder et lille udråbstegn ved)

jeg kører win98 ganske fint, ingen probs der, og der har jeg fuld adgang, hvilket jeg ikke har i win2000 eller Xp ,

problemet ligger nok i mit motherboard" Ecs K7s5a. sis735 med nyeste opdatering og agp driver."

jeg har ikke mulighed for at tildele manuelt mine irq til forskellige pci porte.

Fortsættelsen hedder næsten den samme titel som ovenstående.
Avatar billede ilias Nybegynder
17. september 2002 - 10:50 #13
denne her tråd er udvidet til 200 point mere
Avatar billede ilias Nybegynder
18. september 2002 - 23:40 #14
fandt ud af det
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. september 2002 - 23:46 #15
hvad var det så?