Avatar billede imp-utc Nybegynder
16. september 2002 - 14:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Layers spørgsmål...

Hejsa... Jeg er lige ved at lave et website og det irriterer mig RET meget at jeg ikke kan få det layer jeg har til at gå helt ud til kanten uden at der kommer en scrollbar nede i bunden...

http://home1.stofanet.dk/imp/soenderborg/
(skal ses i ie - helst)

Som I kan se går layeret ikke helt ud til kanten...

Og når man trykker på HG -> Det bliver du god til går det helt ud til kanten, men tilgengæld kommer der også en scrollbar nede i bunden... Jeg vil gerne have lavet det sådan at det går HELT ud til kanten uden der kommer nogen scrollbar... Er det muligt?

På forhånd tak!

mvh. imp
Avatar billede cdc Novice
16. september 2002 - 14:18 #1
det er ingen scrollbar at se her IE 6, og den går helt ud til kanten

/cdc
Avatar billede imp-utc Nybegynder
16. september 2002 - 14:19 #2
Hvilken opløsning kører du med?
Avatar billede imp-utc Nybegynder
16. september 2002 - 14:22 #3
Der er størst fejl når man kører 1280 * 1024... Har ikke prøvet noget større, men kan forestille mig det ikke ser super godt ud...

//imp
Avatar billede cdc Novice
16. september 2002 - 14:27 #4
jeg kører 1024 x 768
Avatar billede cdc Novice
16. september 2002 - 14:27 #5
XP hvis det har intr
Avatar billede imp-utc Nybegynder
16. september 2002 - 14:31 #6
Hmm... Det ser bedst ud i 1024 x 768, men hvis du kigger på forsiden går det ikke helt ud til kanten (det jeg snakker om er layer'et der er helt hvidt... Det går helt ud til kanten når der er en scrollbar i siden, men ellers gør det ikke... Er der ikke en eller anden slags løsning på det?

//imp
Avatar billede cdc Novice
16. september 2002 - 14:41 #7
hvilken side skal den ud til højre el. venstre sides kant
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. september 2002 - 14:42 #8
i din <div siger du width:102% og det vil efter alle regler give dig en vandret scrollbar. Kan du ikke nøjes med  width:100%

mvh JakobA
Avatar billede imp-utc Nybegynder
16. september 2002 - 14:42 #9
Den skal ud til højre sides kant... Der er altid et lille mellemrum hvor man kan se baggrunden (ca. 20 pixler) og det er trælst og ser uprof ud...

//imp
Avatar billede imp-utc Nybegynder
16. september 2002 - 14:43 #10
Jamen hvis jeg sætter den til 100 % vil den være endnu længere væk fra kanten...
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. september 2002 - 14:47 #11
prøv med:

<style>
body{
    FILTER: progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient(gradientType=1,startColorStr=#1E4C10,endColorStr=#5C8811);
    margin : 0px solid #ffffff;
}
</style>
<body bgcolor="#1E4C10" text="#1E4C10" alink="#2C4009" link="#5C8911" vlink="#5C8911">
<div id="Layer1" style="width:100%; height:100%;">
Avatar billede cdc Novice
16. september 2002 - 14:47 #12
har du prøvet med at sette scrolling="auto" i dit frameset ved forside.htm ?
Avatar billede cdc Novice
16. september 2002 - 14:49 #13
slet denne fra dit frameset: <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
</body>
Avatar billede imp-utc Nybegynder
16. september 2002 - 15:24 #14
Fuck det, nu har jeg bare ændret i det og lavet en slags slutning på det hvide... M en tak for hjælpen! Hvis I begge laver et svar kan I få lov at dele pointene :D

//imp
Avatar billede cdc Novice
16. september 2002 - 15:57 #15
behold du dem bare for min skyld :o) da jeg ikke kunne hjælpe
Avatar billede imp-utc Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:13 #16
nå, men ham den anden der svarede aldrig så ok, jeg beholder dem bare selv... :D