Avatar billede funnysite_dk Nybegynder
16. september 2000 - 12:23 Der er 3 kommentarer

Hvad er ssi og hvordan bruger man det?

Avatar billede funnysite_dk Nybegynder
16. september 2000 - 12:23 #1
Haster!
Avatar billede Thomas Nybegynder
16. september 2000 - 20:23 #2
SSI er Server Side Includes. Det kræver at du har har en server der kan håndtere det, men når du spørger, så har du jo nok (o:

Du kan med SSI fx. inkluderer en anden HTML side i den side som bliver vist.. Du kan starte CGI scripts, du kan hente variabler fra URL\'en. SSI kan mange sjove ting, og det nemmeste ville nok være at finde noget tutorial om det på nettet, da SSI har så mange forskellige muligheder.

Men fx. hvis du skal inkludere en anden side på den side som bliver vist, kan du fx. fyre

<!--#include virtual=\"filsomskalinkluderes.html\"-->

afsted, og vupti, så har du inkluderet en side!! Den der så fx. laver show source på siden, kan ikke se denne \"kommando\", men ser blot resultatet af det, da serveren \"fortolker\" dine \"kommandoer\". Man kan også lave lidt mere avanceret \"programmering\" med IF og så\'rn..

//Thomas
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
19. september 2000 - 10:42 #3
SSI har iøvrigt intet med Perl at gøre. Tag et kig på din webservers dokumentation - f.eks. www.apache.org, hvis det er den slags server, du benytter.