Avatar billede gunga Nybegynder
15. september 2002 - 23:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Partition Magic virker ikke?

Hey,
Jeg står med en tom 14 GB IBM HD, som er delt op i 2 partitioner på hhv. 10 og 4 GB. Begge partitioner er formatteret som Logiske drev, og jeg vil gerne have lagt dem sammen til 1 stor partition. Jeg har forsøgt mig med Partition Magic 6 uden held og er nu ved at få grå hår i hovedet over det. Jeg har både prøvet at slette den ene partition og så gjort den anden større, og jeg har også prøvet at "Merge" (sammenlægge) dem, men uden held. Problemet er det samme, for hver gang jeg trykker på "Apply", så kommer den med fejlmeddelelsen:
"Error #29 - Cannot lock a locked drive".
Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2002 - 23:59 #1
det er fordi du prøver at merge dem mens systemet arbejder, så er drevet låst.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2002 - 00:00 #2
prøv om du kan gøre det i fejlsikker tilstand, så skulle drevet ikke være låst.
Jeg er dog ikke 100% sikker
Avatar billede gunga Nybegynder
16. september 2002 - 00:03 #3
Fejlsikker tilstand?
Hvodan gør jeg lige det og er der ikke en anden måde?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2002 - 00:07 #4
prøv først fejlsikker, lige inden windows starter trykker du på F8 og holder tasten nede til du ser en menu, her vælger du fejlsikker tilstand.

Hvilket OS bruger du?
Avatar billede jimse Nybegynder
16. september 2002 - 07:47 #5
Det lyder som om du skal bruge version 7.0.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2002 - 08:19 #6
jeg har prøvet med version 7.0 at merge to partitioner, jeg fik samme fejlmeddelelse som gunga.
Avatar billede jimse Nybegynder
16. september 2002 - 08:34 #7
http://www.powerquest.com/support/primus/id1642.cfm

Ovenstående giver nogle bud på løsning.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2002 - 08:46 #8
du kan prøve at logge dig på som Administrator for at se om du skulle få adgang til at merge.
Avatar billede cazoo Nybegynder
16. september 2002 - 08:57 #9
Prøv at slette begge paritioner og der efter oprette én og så klik apply.... dette forusætter godtnok at du mister hvad du har men hvis det er det eneste valg du har må du jo leve med det eller 2 partitioner... =o(...
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2002 - 09:15 #10
det behøver man jo ikke PM for at gøre ;o)
Avatar billede jimse Nybegynder
16. september 2002 - 09:34 #11
>> retaxes. Det er rigtigt man behøver ikke PM. Det studser jeg også lidt over, for det er en helt tom HD der er tale om. Jeg ville nork bare slette partitionerne og oprette en eller flere nye uden at bruge PM.
Avatar billede boz Nybegynder
16. september 2002 - 09:44 #12
boot fra windows startdiskette og start fdisk. Slet de gamle partitioner og opret en ny.
Avatar billede gunga Nybegynder
16. september 2002 - 14:09 #13
Har selv løst problemet i XP Diskhåndtering ved at slette begge logiske partitioner og derefter oprette en ny logisk partition på 14 GB :o)