Avatar billede zapsi Nybegynder
15. september 2002 - 23:12 Der er 13 kommentarer

HD problem

Jeg kan ikke få min PC til at køre når jeg tilslutter min HD. Den stater fint når HD ikke er sat til. Jeg kan også tilslutte master kablet uden at den stopper, men lige så snart jeg sætter strøm kablet til stopper PCen.Har prøver med anden HD og samme problem.
PCen er Soltek bundkort og HD en som jeg skal ha den til at køre med er en Segate, det har kørt sammen før.
Nogen smarte foreslag plz.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2002 - 23:37 #1
måske ikke et smart forslag, det skal vel bare være det rigtige ;O)

det kunne tyde på at PSU er svag, altså at den ikke klarer belastningen fra HDD.

Har du muligheden, så prøv en anden PSU
Avatar billede zapsi Nybegynder
15. september 2002 - 23:51 #2
gpu = grafikkort, cpu = processor, psu = ????
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2002 - 23:58 #3
Sorry
PSU=Power Supply Unit ;o)
Avatar billede zapsi Nybegynder
16. september 2002 - 00:04 #4
ah, ok .. men hvor sidder så den og hvordan får jeg den om muligt tjekket efter ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2002 - 00:09 #5
er det et kabinet der står på højkant (Tower) sidder PSU som regel øverst, du kan finde den ved at se hvor netkabler sættes ind med et stik, der PSU'en der sidder her.
Avatar billede cazoo Nybegynder
16. september 2002 - 09:10 #6
Din PSU er din strømforsyning... den "kasse" du stikker strømstikket ind i....
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2002 - 09:16 #7
cazoo> det har jeg ligesom forklaret en gang!
Avatar billede boz Nybegynder
16. september 2002 - 09:50 #8
Har du vendt ide kablet rigtigt ?
Avatar billede lazac Nybegynder
16. september 2002 - 10:43 #9
Hvis du kan komme ind til dine bios-settings, er de så sat rigtigt? Hvis du har mulighed for det, skal du sætte bios'en til at auto-detektere dine disk-drev.
-og som "boz" foreslår, check at ide-kablet er monteret korrekt i begge ender.
Avatar billede md_craig Nybegynder
16. september 2002 - 11:35 #10
boz >>> det er meget svært at vende et IDE kabel forkert da der er en lille tap på....

zapsi >>> hvordan står jumperen på den disk du ikke kan få tilføjet ???

Slave, Master, Kable select... hvor langt kan du komme.. kan komputeren slet ikke vise noget, heller ikke CPU og Ram detection...
Avatar billede md_craig Nybegynder
16. september 2002 - 11:38 #11
´men som retaxes siger, så er det allerhøjest sandsynligt din PSU/Strømforsyning der ikke kan trække det...

intereseret i en til 200,- ??? ;o)
jeg har en 300Watt(???W) og en 450Watt(330W) ligende...
Avatar billede diamant Nybegynder
16. september 2002 - 16:53 #12
Med de modern bundkort, en 300W psu er det minste man skal hav.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2002 - 18:07 #13
diamant>> kan du ikke komme med noget originalt i stedet for at komme med eftersnak om forslag der har været fremsat, en billig pointscoring!