Avatar billede araf Nybegynder
15. september 2002 - 21:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Farve til tekst

Er der nogle her på eksperten, der kan give mig en lækker grøn farve (koden) der vil passe til teksten på denne side, den nuværende tekst er nærmest ulæselig.

Hvis nogen har en idé til andre farver, så sig endelig frem.

Her er siden:

http://faktotum.nu/profil.htm
Avatar billede limemedia Nybegynder
15. september 2002 - 21:05 #1
en fed, verdana med farven #073532 måske
Avatar billede araf Nybegynder
15. september 2002 - 21:30 #2
Stadig lidt ytydeligt, har du ikke et bedre forslag?
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
15. september 2002 - 21:40 #3
Jeg syntes du skal droppe baggrunds billedet !!! i skærm størrelse 1024 x 764 er siden delt op i 4 felter. Det ser ikke særlig prof ud når det nu skal være erhvervsside og ikke bare en hobby side for en nybegynder i webdesign
Avatar billede neteffect Nybegynder
15. september 2002 - 21:44 #4
Baggrunden stiller store krav til tekstfarven. De tre følgende er nogenlunde læselige, men desværre ikke specielt afstressende.

#ACFE55
#ACFEAA

#FEFEAA
#D6FEAA

Farverne er fundet ved først at reducere antallet af farver til ganske få (19), og derefter finde kontrastfarver for to af dem med Unsafe Colormatch

http://www.neteffect.dk/colormatch/default.asp?rgb=55AAFF

http://www.neteffect.dk/colormatch/default.asp?rgb=AAAAFF
Avatar billede roedz Nybegynder
15. september 2002 - 21:52 #5
Hvad med at ligge en halv transpant flade der hvor teksten er ?
Avatar billede simona Nybegynder
15. september 2002 - 22:45 #6
Du kan også løse læsbarheden ved at tvinge skriften til at være i det lyse område (i vanløbet) sætte nogle "breaks" (tror jeg nok det hedder?) ind.
15. september 2002 - 23:02 #7
Offtopic, men du er godt klar over at baggrundsbillede gentager sig over 800 * 600 px stor oplsøning?
CSS'en
background-repeat: no-repeat;

burder løse det, men eller skn du putte den i et <div> tag f.eks.

/Casper