Avatar billede zola Novice
15. september 2002 - 20:59 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Opsætning

Jeg har nogle spørgsmål til opsætning af 2 pc i et netværk

PC1 er sat til en switchbox som igen er sat til en Router og det virker fint.

PC2 skal nu sættes til switchboxen, men hvad er det for nogle oplysninger jeg skal gå ind og skrive mhs IP og DNS og hvor skal jeg gøre det og hvor kan jeg finde dem ??

PC1 har windows XP
PC2 har win 98
Avatar billede zola Novice
15. september 2002 - 21:01 #1
jeg har på fornemmelsen at det er inde under TCP/IP indstillinger under netværk, men hvordan skal jeg finde ud af hvad der skal stå - er det noget med at jeg skal se det på PC1, men jeg er helt ny i XP
Avatar billede kdn Nybegynder
15. september 2002 - 21:40 #2
Det minder meget om det her:

http://www.eksperten.dk/spm/249278

//kdn
Avatar billede rene-sor Nybegynder
18. september 2002 - 21:42 #3
For at finde ud af hvad du skal indtaste, kan du på PC1 taste,  IPCONFIG  . Det vil give dig information om hvad din IP, SUBNET og DNS er. Hvis de IPer starter med F eks. 192.168.x.x eller 10.x.x.x eller 172.x.x.x, så bruger det der hedder lokal ip, hvad du sikkert bruger når du er på en router. Lad os sige at din IP (på pc1) er 192.168.1.2, så kan du på PC2 indtaste denne ip 192.168.1.3, men du SKAL også indtaste DNS og Subnet, som SKAL være den samme som på PC1